Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: LVM Boot disk vervangen  (gelezen 697 keer)

Offline cor9957

• Lid
LVM Boot disk vervangen
« Gepost op: 2008/02/07, 17:34:22 »
Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij iets verder kan helpen.
Ik heb een systeem met daarin een 120 GB HD op de volgende manier ingedeeld:
hda1; 100 MB /boot
hda5; rest van de schijf als LVM

De reden dat ik dit zo gedaan heb is dat ik wat wilde testen met LVM

Ik merk nu dat de HD kuren begint te krijgen SMART geeft aan dat er een hoop fouten opbeginnen te komen, het werkt allemaal nog wel maar ik ben bang dat het niet lang meer duurt eer hij de geest geeft.

Mijn probleem is nu, hoe vervang ik die schijf en wel op zo'n manier dat ik alles werkt zoals voorheen.
Bij mijn zoektocht over het internet kom ik alleen maar situaties tegen waarbij de boot schijf gemirrored is met RAID 0 maar dat is bij mij dus niet het geval.

Weet iemand of het mogelijk is om te doen wat ik wil?

Alvast bedankt voor de eventuele reakties

Cor.

LVM Boot disk vervangen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/12, 18:09:24 »
Hallo, ik kan je niet direct helpen, maar pas op, want LVM is een versleuteld bestandsysteem, wat je niet zomaar met het mount-commando in een andere machine kunt hangen (de schijf bedoel ik). Ik ben een ex-Fedora gebruiker (van 4 t/m 6) en een van de redenen om naar Ubuntu over te stappen was dat LVM altijd standaard geïnstalleerd werd (is nu niet meer zo trouwens, na gebruikersklachten daarover). Zorg er ten eerste voor dat je al je data overzet naar een goed medium.

Ik ben er beslist niet zeker van of het kopiëren van een LVM-partitie naar een nieuwe schijf de oplossing is. Maar het valt te proberen.

Groet, Paul.