Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Alt toets ook werkend als alt-gr toets?  (gelezen 3688 keer)

Alt toets ook werkend als alt-gr toets?
« Gepost op: 2008/02/09, 19:56:03 »
Hoe zorg je dat je Alt-toets ook als alt-gr toets kan gebruikt worden (onder KDE en liefst ook in de "platte" terminal?)? Ik heb namelijk geen Alt-gr toets op dit toetsenbord, enkel een Control, Alt en nog zo eentje met zo'n appeltje erop ;) wat blijkbaar m'n supertoets is.

Alvast bedankt,

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/09, 20:40:32 »
Heb je twee Alt-toetsen op je toetsenbord, dus eentje links van de spatiebalk en eentje rechts ervan? Zo ja, dan is de rechter Alt-toets nu al (automatisch) de Alt-gr toets.

Zo niet, dan ben ik zelf ook benieuwd of iemand weet hoe dat moet.  :-)

Groet, Pjotr.

« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/10, 08:57:58 »
Citaat van: pjotr123
Heb je twee Alt-toetsen op je toetsenbord, dus eentje links van de spatiebalk en eentje rechts ervan? Zo ja, dan is de rechter Alt-toets nu al (automatisch) de Alt-gr toets.

Zo niet, dan ben ik zelf ook benieuwd of iemand weet hoe dat moet.  :-)

Groet, Pjotr.
Ja dat klopt. Bedankt Pjotr!

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/10, 11:50:31 »
Mooi zo! Graag gedaan.  :-)