Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kde en schermresolutie - frequentie  (gelezen 1238 keer)

zwanita

• Gast
kde en schermresolutie - frequentie
« Gepost op: 2008/01/29, 20:31:03 »
beste mede-forummers,

Ik draai sinds de zomer vorig jaar met veel plezier ubuntu en heb met behulp van het forum alles aan de praat kunnen krijgen, wat ik maar wou. Nu heb ik altijd onder gnome gedraaid en uit pure nieuwsgierigheid vanavond de kde - desktop ge-installeerd. Mijn probleem is dat ik nergens terug kan vinden waar ik mijn resolutie en verversingsfrequentie in kan stellen. Misschien ben ik gewoon kippig, maar wat ik nu zie is niet om aan te zien. 1024*768 bij 60 Hz. Heel graag terug naar 1280*1024 bij 75 Hz.
Wie het weet mag het zeggen. :-)

zwanita

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/29, 21:04:28 »
helemaal niemand met een tip?

Offline siegi

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/29, 21:15:45 »
Misschien kan je ook even geduld uitoefenen. Je had de vraag nog maar een half uur geleden gesteld.
k menu > systeeminstellingen > monitor en beeldscherm > kies voor systeembeheermodus onderaan > dan voor tabblad harware > selecteer bij monitor eens een scherm dat 1280x1024 aankan.

Normaal kan je nu gewoon onder tabblad grootte oriëntatie je schermresolutie instellen.

zwanita

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/29, 21:24:30 »
excuus voor m'n ongeduld, had er alleen een paar tikfouten uitgehaald.

K-menu heb ik
systeeminstellingen dus niet,
hardware dus ook niet.

ik kan mij de instellingen nog redelijk goed voor de geest halen van een vorige suse installatie. Vandaar dat ik opmerkte  dat ik kippig werd.  ik heb elk menu al meerdere malen systematisch doorzocht maar kan het tot dusver niet vinden, uiterst onbevredigend overigens

Offline siegi

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/29, 21:26:54 »
Hoe heb je kde geïnstalleerd? Want normaal zou dit toch mee moeten gekomen zijn.

Als je kde nadien installeert kan je best het pakket kubuntu-desktop installleren.

zwanita

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/29, 21:32:42 »
Heb de desktop via de synaptic geinstalleerd
zal nog eens door de synaptic neuzen, misschien bij vergis de verkeerde keuze gemaakt.
overigens wel al een reconfigure gedaan van xserver-xorg, gevolgd door een reboot.
zonder resultaat.

zwanita

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/29, 21:35:11 »
na controle bleek er inderdaad een fout te zitten bij de installatie. 1 bestand is niet meegekomen.
zal een herinstallatie doen van de kubuntu desktop en hoop op een beter scherm.
ogenblikje.

zwanita

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/29, 21:44:16 »
alles is nu aanwezig, dank voor de helpende hand