Ubunteros,
Iemand van jullie intiem bekend met CUPS? Ik heb het volgende probleem met een server: er is een printer die het niet toelaat om gestopt of gestart te worden of om andere adminsitratieve dingen te doen, terwijl een testpagina sturen wel werkt. Ik krijg dan de melding 403 Forbidden. Let wel, ik doe het in de web-browser
http://localhost:631, want het is een Fedora systeempje.
Nou ben ik al niet zo'n fan van CUPS (lpd werkte perfect), maar hier wordt ik een beetje gek van.
Na veel Googlen diverse dingen geprobeerd aan te passen in /etc/cups/cups.conf met Allow, Deny op /, /admin etc. en wat al niet meer. Helaas, niets helpt. Ik merkte ook dat de interface niet altijd om het root wachtwoord vraagt, maar zelfs wanneer-ie dat wel doet maakt het niks uit. Ook crasht de cupsd daemon vaak wanneer ik er zo mee zit te rommelen. Ook al geen toonbeeld van stabiliteit helaas. Nu kom ik er zelf wel uit met de diverse command-line utilities en de vastgelopen jobs handmatig uit de queue te verwijderen, maar de klant wil het via de web interface zelf kunnen doen.
Iemand nog ideeen???