Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem Evolution mail  (gelezen 674 keer)

Offline Olga

• Lid
Probleem Evolution mail
« Gepost op: 2008/01/19, 12:14:50 »
Hallo,

Ik ben nieuw in de Ubuntu systeem en ik probier Evolution mail te configureren, maar het lukt mij niet.
Ik heb alle server informatie (POP, SMTP, etc) goed staan maar ik krijg deze melding als ik bij de Evolution accountbeheer --> e-mail ontvangen --> type aanmeldings code --> wachtwoord --> controleren op ondersteunde types  clickt:

"Fout tijdens Controleren service.
U moet online werken om deze bewerking te voltooien"

Natuurlijk ben ik online, maar voor een of andere reden Evolution denkt van niet.

Om mijn USB speedtouch 330 online te kunnen krijgen met ubuntu ik had deze programa geinstallerd:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=585647&page=6

Die programmatje werkte perfect en ik had in no time verbinding met internet. Daar ben heel blij mee omdat het lukte mij niet om zelf de Speedtouch aan werk te krijgen.

Kan het zijn dat omdat ik deze programma geinstallerd hebt, dan Evolution mail werkt niet?
Wat kan ik doen? Een andere e-mail programma te installeren?

Alvast bedankt!
(een sorry als er fouten zijn in mijn tekst, ik ben spaans en mijn nederlands is nog niet zo goed). Bedankt!

Offline Dave

• Lid
Probleem Evolution mail
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/19, 15:31:23 »
onder de pop3 en de smtp gegevens de manier van aanmelden ingeven en testen.
bij gmail is dat bijv. ssl en inlog of wachtwoord.

Offline Olga

• Lid
Probleem Evolution mail
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/19, 16:40:39 »
Nou, ik moet zeggen dat de probleem is al opgelost!

Sorry te vertellen (ik schaam me dood), maar ik had de optie "Online werken" van de Bestand menu niet aan....!! Ik had nooit erder met Evolution gewerkt en ik wist dat niet...

In ieder geval, bedankt!

:-)