Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Realplayer 10  (gelezen 1562 keer)

Polleke

• Gast
Realplayer 10
« Gepost op: 2007/02/16, 13:51:41 »
Hoi... beetje bij beetje lukt het me toch allemaal in Kubuntu, met dank aan jullie hulp. Maar ik blijf vragen, want veel is me nog steeds niet helemaal duidelijk.

Voor Videoplayer... ik zie tips over Totem, VLX, Xine, Mplayer... waarom niet Realplayer 10??? Die speelt toch standaard zo'n beetje elk bestand af dat ie moet afspelen???

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Realplayer 10
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/16, 14:08:51 »
Wat maakt het uit, Polleke, of Real Player al dan niet standaard in Kubuntu zit? Je kunt hem gewoon installeren vanuit de pakketbronnen van Ubuntu, mits je Canonical Commercial in je bronnenlijst hebt staan. Maak anders ff een uitgebreidere lijst aan op de source-o-matic:
http://www.ubuntu-nl.org/source-o-matic

Groet, Pjotr.

-toevoeging-
Real Player heb ik ooit wel eens in Windows gehad. Het installeerde zich op zoveel plaatsen, dat het meer op een virus leek dan op een muziekspeler..... Kostte me heel wat moeite om 'm weg te branden van de plekken waar-ie niet thuishoorde. Hopelijk gedraagt Real Player zich wat beter onder Linux..... Tip: kijk ff goed bij de Opties, waar het ding zich allemaal mee wil gaan bemoeien.

Offline Soul-Sing

• Lid
Realplayer 10
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/16, 14:37:58 »
@pjotr
ik heb realplayer ook geinstalleerd. eigenlijk gebruik ik het prog nooit.
is niet nodig volgens mij, wanneer je mplayer of vlc juist instelt etc.
en voorziet van de juiste plugins. correct me when i'm wrong.

Offline Dave

• Lid
Realplayer 10
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/16, 15:08:08 »
niet geinstalleerd vanwege overgebleven vooroordeel net als pjotr.
de standaard geinstalleerden kunnen ook alles.
voor alle media extra's heeft ubuntu immers medibuntu.

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
Realplayer 10
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/16, 18:42:05 »
realplayer is ook gesloten source en ik vind het zelf niets anders dan reclame (in windows).

fang

• Gast
Realplayer 10
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/17, 21:43:58 »
wel ik zou graag een rmvb file afspelen en voor zover ik weet moet dat met realplayer. Als jullie een manier weten om dat af te spelen in vlc, please tell me, ik gebruik normaal dat programma
grtz, fang