Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 64-bit & Quad-core icm VM vragen...  (gelezen 3034 keer)

NLS

• Gast
64-bit & Quad-core icm VM vragen...
« Gepost op: 2008/01/15, 18:16:40 »
Ik heb lekker geinvesteerd in een nieuwe compu. Vooraf Ubuntu getest op m'n oude laptopje, en beslist dat ik dat wilde. Ik gebruik daarnaast Solidworks en CS3 veel (bij voorkeur ook nog eens tegelijk) Vandaar dat ik een Q6600 heb gekozen met 4gig werkgeheugen op 2 DIMMs. Ik heb Ubuntu lekker draaien, en TinyXP geinstalleerd in een VM. Solidworks en CS3 installeren daar prima op.

Maar, ik heb in Ubuntu 3,2gig beschikbaar. Ik heb dus blijkbaar niet de 64bit versie geinstalleerd. Moet ik daarvoor de AMD versie hebben? En, ik heb eindelijk all instellingen een beetje zoals ik wil, kan ik dat overzetten? En daarna, kan ik dan ook een 64-bit versie VM installeren? En geeft het een significant verschil in performance?

De VM draait met 2gig werkgeheugen en 128mb video geheugen, maar een assembly draaien bijvoorbeeld gaat nog erg traag in SW. Daarbij valt het op dat 1 core 100% gebruikt wordt door de VM. Die zou ik er dus graag meer willen toewijzen om het lekker vlot te laten lopen, is dat mogelijk? De prioriteit van het proces verhogen werkte in ieder geval niet.

Voor wie de programma's niet kent, het zijn grafische toepassingen die vrij veel vergen, Solidworks ondersteund 64-bit.

Ik had hem onder beginners staan, maar misschien is het hier beter op zijn plek.

Alvast bedankt, Niels.

« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/15, 18:49:48 »
Citaat van: NLS
Ik had hem onder beginners staan, maar misschien is het hier beter op zijn plek.
In het kader van onze ongelofelijke service heb ik je dubbelpostje daar ff verwijderd. ;)
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/15, 23:08:41 »
Citaat van: NLS
Ik heb lekker geinvesteerd in een nieuwe compu. Vooraf Ubuntu getest op m'n oude laptopje, en beslist dat ik dat wilde. Ik gebruik daarnaast Solidworks en CS3 veel (bij voorkeur ook nog eens tegelijk) Vandaar dat ik een Q6600 heb gekozen met 4gig werkgeheugen op 2 DIMMs. Ik heb Ubuntu lekker draaien, en TinyXP geinstalleerd in een VM. Solidworks en CS3 installeren daar prima op.

Maar, ik heb in Ubuntu 3,2gig beschikbaar. Ik heb dus blijkbaar niet de 64bit versie geinstalleerd. Moet ik daarvoor de AMD versie hebben? En, ik heb eindelijk all instellingen een beetje zoals ik wil, kan ik dat overzetten? En daarna, kan ik dan ook een 64-bit versie VM installeren? En geeft het een significant verschil in performance?

De VM draait met 2gig werkgeheugen en 128mb video geheugen, maar een assembly draaien bijvoorbeeld gaat nog erg traag in SW. Daarbij valt het op dat 1 core 100% gebruikt wordt door de VM. Die zou ik er dus graag meer willen toewijzen om het lekker vlot te laten lopen, is dat mogelijk? De prioriteit van het proces verhogen werkte in ieder geval niet.

Voor wie de programma's niet kent, het zijn grafische toepassingen die vrij veel vergen, Solidworks ondersteund 64-bit.

Alvast bedankt, Niels.
ik moet zeggen als je een snelle pc hebt (zo merk ik) ondervind ik geen verschil in performance tussen 32 bit en 64 bit

en normaal gaat je cpu even hard moeten werken waneer je een virtueele machiene opstart maar nadien eens die draait zou die cpu geen 100% meer mogen draaien ook die 1ne kern niet

wat vooral het probleem is ,is het werkgeheugen met vm dat word nogal zwaar belast , bij mij word daar bijna 3 g gebruikt van de 4 maar men cpu eens alles opgestart daalt die onder de 10 procent, en piekt dan weer terug naargelang de bewerkingen die je doet

Offline Tecumseh

• Lid
    • http://tecumseh.homeip.net
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/16, 08:44:12 »
Wat voor VM gebruik je, Virtualbox ondersteund namelijk geen 64-bits clients.

@vinny3Ddamag: Bij dit soort toepassingen merk je weldegelijk het verschil tussen 32-bits en 64-bits alsmede de dualcore. Voor huis tuin en keukengebruik zul je er niet veel van merken inderdaad.

Offline joop905

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/16, 11:13:42 »
Citaat van: Tecumseh
Virtualbox ondersteund namelijk geen 64-bits clients.
maar werkt wel goed zelf gebruik ik VMWare Server
 http://www.digiplace.nl/pivot/entry.php?id=835
met 2 gig en geef XP 1 gig en Ubuntu ook 1gig en alles werkt echt heel snel