Ik heb lekker geinvesteerd in een nieuwe compu. Vooraf Ubuntu getest op m'n oude laptopje, en beslist dat ik dat wilde. Ik gebruik daarnaast Solidworks en CS3 veel (bij voorkeur ook nog eens tegelijk) Vandaar dat ik een Q6600 heb gekozen met 4gig werkgeheugen op 2 DIMMs. Ik heb Ubuntu lekker draaien, en TinyXP geinstalleerd in een VM. Solidworks en CS3 installeren daar prima op.
Maar, ik heb in Ubuntu 3,2gig beschikbaar. Ik heb dus blijkbaar niet de 64bit versie geinstalleerd. Moet ik daarvoor de AMD versie hebben? En, ik heb eindelijk all instellingen een beetje zoals ik wil, kan ik dat overzetten? En daarna, kan ik dan ook een 64-bit versie VM installeren? En geeft het een significant verschil in performance?
De VM draait met 2gig werkgeheugen en 128mb video geheugen, maar een assembly draaien bijvoorbeeld gaat nog erg traag in SW. Daarbij valt het op dat 1 core 100% gebruikt wordt door de VM. Die zou ik er dus graag meer willen toewijzen om het lekker vlot te laten lopen, is dat mogelijk? De prioriteit van het proces verhogen werkte in ieder geval niet.
Voor wie de programma's niet kent, het zijn grafische toepassingen die vrij veel vergen, Solidworks ondersteund 64-bit.
Ik had hem onder beginners staan, maar misschien is het hier beter op zijn plek.
Alvast bedankt, Niels.