Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installeer itunes  (gelezen 3297 keer)

pimvismans

• Gast
Installeer itunes
« Gepost op: 2007/12/31, 15:16:36 »
Hoe installeer ik de nieuwe itunes op linux..?
dank pim

(ik weet trouewns dat 't niet zomaar kan... maar mischien een hulp programmatje?)

Offline Rulus

• Lid
Installeer itunes
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/31, 15:22:13 »
Je kan iTunes niet op Linux installeren, er zijn echter prima alternatieven (bijvoorbeeld Amarok, Banshee, Rhythmbox, Exaile, Quod Libet, etc. etc.)

tuxido_devito

• Gast
Installeer itunes
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/01, 02:10:49 »
via wine schijnt het te kunnen maar of het goed werkt...

Offline Typhoner

• Lid
    • http://typhoner.blogspot.com/
Installeer itunes
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/01, 12:01:41 »
met amarok kun je alles doen dat iTunes ook kan (behalve de iTunes store), zelfs iPods werken ermee samen.
Maar er is veel meer keuze dan amarok alleen, misschien is deze topic nuttig: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/6494

pimvismans

• Gast
Installeer itunes
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/01, 18:21:40 »
Na mijn ipod laat zich nergens zien behalve bij itunes, komt denk ik omdat hij vrij nieuw is (ipod touch) dus dan heb je echt itunes nodig, ik ga nu even vmware proberen, hoorde dat dat ook kon mischien

Piet

• Gast
Installeer itunes
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/01, 18:36:48 »
yup, je hebt gelijkt helaas. De nieuwste libgpod (0.6) ondersteund de touch alleen read-only, en daar zal je niet veel aan hebben. Maar hou ze in de gaten, ze zijn opzich vrij snel met het updaten van die dingen. Ik heb zelf de nieuwe nano, en die doet het inmiddels volledig in amarok. En geloof me, amarok is echt 10x fijner dan itunes.

Maar goed, tot het zover is kan je inderdaad gewoon in vmware (of virtualbox, gewoon via de repositories te installeren) itunes gebruiken. Heb ik ook gedaan totdat er volledige ondersteuning kwam van me nano :)

pimvismans

• Gast
Installeer itunes
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/01, 18:40:20 »
ok top, maar beetje jammer, bij de touch is 't 't mooist als je door je albums kan scrollen...die plaatjes kun je gratis downloaden in itunes, die zoekt hij er gewoon bij.. daarom wil ik itunes eigelijk toch wel, kan je me helpen met installeren van vmware? vind allemaal beetje onduidelijk

Piet

• Gast
Installeer itunes
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/01, 18:59:07 »
Ja, ik zou je aanraden virtualbox te gebruiken eigenlijk, die kan je gewoon via synaptic halen. Je hoeft er verder ook nauwelijks iets aan in te stellen, allemaal erg voor de hand liggend en zo. Maar als je er niet uit komt hoor ik het wel.

Overigens zit die coverflow functie ook op mijn nano, en die werkt ook gewoon prima met amarok. Amarok haalt ook automatisch de covers van internet voor je en alles.

pimvismans

• Gast
Installeer itunes
« Reactie #8 Gepost op: 2008/01/01, 20:33:57 »
ik moet nu instellen het ram geheugen wat ik wil gebruiken bij virtual box.. er staat standaard 192, is dat genoeg voor itunes of moet ik meer instellen?

Installeer itunes
« Reactie #9 Gepost op: 2008/01/01, 20:44:59 »
Citaat van: pimvismans
Hoe installeer ik de nieuwe itunes op linux..?
dank pim

(ik weet trouewns dat 't niet zomaar kan... maar mischien een hulp programmatje?)
Een goede kopie voor itunes is songbird:
http://www.songbirdnest.com/

Je hoeft niks te installeren, gewoon d/l en op Songbird klikken :)

Installeer itunes
« Reactie #10 Gepost op: 2008/01/01, 20:45:33 »
hoeveel steekt in uw pc? ge moet er rekening mee houden dat ge een windows bovenop uw ubuntu gaat draaien...

pimvismans

• Gast
Installeer itunes
« Reactie #11 Gepost op: 2008/01/01, 20:52:15 »
Ja ik heb 't door! , maar wat bedoel je met ik kan tot 2000 mb kiezen... maar krijg nu ook een rare error..:

VirtualBox kernel driver not installed. The vboxdrv kernel module was either not loaded or /dev/vboxdrv was not created for some reason. Please install the virtualbox-ose-modules package for your kernel and execute '/etc/init.d/vboxdrv start' as root.
VBox status code: -1908 (VERR_VM_DRIVER_NOT_INSTALLED).

Result Code:
0x80004005
Component:
Console
Interface:
IConsole {1dea5c4b-0753-4193-b909-22330f64ec45}

Piet

• Gast
Installeer itunes
« Reactie #12 Gepost op: 2008/01/01, 22:33:15 »
hmm, blijkbaar wil ie nog een extra dingetje hebben nl. die kernel module. Die kan je ook gewoon via synaptic halen, ff zoeken op virtualbox en dan virtual-ose-modules-kernelversienummerblablabla kiezen. Dat zou die fout melding moeten verhelpen.
Overigens heb ik dat pakketje niet geïnstalleerd zie ik, maar goed het zal wel :P

Ik heb 512mb van mijn ram gereserveerd voor mijn virtuele windows partitie, dat werkt prima.

Piet

• Gast
Installeer itunes
« Reactie #13 Gepost op: 2008/01/03, 17:11:47 »
crap, ik kom er net achter dat ik je verkeerd geïnformeerd heb >_<

De ose (opensource) versie van virtualbox heeft geen usb ondersteuning, en zal dus nutteloos zijn voor jou. Eerder (toen ik virtualbox voor het eerst installeerde) zaten zowel de ose versie als de normale versie van virtual box in de ubuntu repo's. Vandaar de verwarring bij mij, waarvoor excuus.

anyway, de oplossing is als volgt.
-Verwijder (via synaptic) alles wat je heb staan nu van virtualbox ose
-Ga naar http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads, en download het bestand voor jouw distro/versie (ubuntu 7.10 gok ik). Sla het bestand op in je home folder
- Open een terminal en typ sudo apt-get install ./BESTANDSNAAM
(waar BESTANDSNAAM de naam van het bestand is, virtualboxblabla oid.)

Nu zou je een werkende versie van virtualbox moeten hebben, met usb support voor je ipod.
Ik heb het net ook zo gedaan (maar dan op PCLinuxOS) en het werkt probleemloos.
succes :)

pimvismans

• Gast
Installeer itunes
« Reactie #14 Gepost op: 2008/01/03, 17:17:44 »
OK HEEEL ERG BEDANKT!
Ik ga nog eens een poging wagen, want heb net mń ubuntu weer helemaal op nieuw geinstalleerd, want  was allemaal beetje uit de hand gelopen.. ik laat je nog weten!

pimvismans

• Gast
Installeer itunes
« Reactie #15 Gepost op: 2008/01/03, 17:40:48 »
ik krijg weer een error, maar wat ik even niet snap wat ik moet deon bij: select the type of the media you would like toe use for installation puposes below...cd/dvd-rom device of floppy

en dan, select the media wich contains the setup program of the operating system you want to install . this media must be bootable, otherwise the setup program will not be able to start.. host drive, image file? en dan krijg ik weer deze fout als hij opstart:

VirtualBox kernel driver not installed. The vboxdrv kernel module was either not loaded or /dev/vboxdrv was not created for some reason. Re-setup the kernel module by executing '/etc/init.d/vboxdrv setup' as root.
VBox status code: -1908 (VERR_VM_DRIVER_NOT_INSTALLED).

Result Code:
0x80004005
Component:
Console
Interface:
IConsole {1dea5c4b-0753-4193-b909-22330f64ec45}

Installeer itunes
« Reactie #16 Gepost op: 2008/01/03, 18:27:19 »
Citaat van: pimvismans
ik krijg weer een error, maar wat ik even niet snap wat ik moet deon bij: select the type of the media you would like toe use for installation puposes below...cd/dvd-rom device of floppy

en dan, select the media wich contains the setup program of the operating system you want to install . this media must be bootable, otherwise the setup program will not be able to start..
ge moet natuurlijk een windows cd of iso file hebben...als ge windows vanaf cd wilt installeren kiest ge voor cdrom..wilt ge vanaf een iso vanop uw harde schijf installeren, kiest ge image (of iets in die aard)

en virtualbox installeert ge gewoon via de deb vanop de site, deze dus als ge gutsy 32 bit hebt:
http://www.virtualbox.org/download/1.5.4/virtualbox_1.5.4-27034_Ubuntu_gutsy_i386.deb

gewoon dubbelklikken en installeren...

Piet

• Gast
Installeer itunes
« Reactie #17 Gepost op: 2008/01/03, 20:47:54 »
Je moet inderdaad een iso of een cd van windows hebben waarvan je kan installeren. Verder moet je gewoon op 'new' klikken en de wizard volgen.

Om die foutmelding te verhelpen onderstaande intypen in de terminal. Dat zou moeten werken (hij stelt het nl. zelf voor in die foutmelding :))
sudo /etc/init.d/vboxdrv setupedit:
heb het net zelf ook even in gutsy geprobeerd (ubuntu is niet mijn default installatie momenteel) en liep toch nog tegen wat extra issues aan m.b.t. usb integratie. Onderstaande link beschrijft hoe je de usb moet laten werken in onder virtual box (non-ose) in ubuntu gutsy http://paulsiu.wordpress.com/2007/11/20/tips-on-running-innotek-virtualbox/

glinsterdingetje

• Gast
Installeer itunes
« Reactie #18 Gepost op: 2008/01/08, 21:35:42 »
Ik heb pas ubuntu 7.10 geinstalleerd, omdat ik gek werd van Vista, en ik ben dus nog aan het ontdekken hoe alles werkt.

Nu heb ik Songbird geinstalleerd en alle muziekfiles (mp3) die ik met behulp van itunes had omgezet geimporteerd, Songbird importeerd de bestanden wel maar geeft een error bij het afspelen van mijn muziek.
Error: observer.onDataChanged is not a function
Source File: chrome://songbird/content/bindings/observesDataRemote.xml
Line: 204
Error: this._that.rebuildTip is not a function
Source File: chrome://songbird/content/bindings/playerControls.xml
Line: 1300

Offline ubby

• Lid
Installeer itunes
« Reactie #19 Gepost op: 2008/01/09, 08:55:38 »
Hier is een alternatief voor  itunes.

http://www.yamipod.com/main/modules/home/