Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kernel upgraden zonder problemen.  (gelezen 822 keer)

Kernel upgraden zonder problemen.
« Gepost op: 2008/01/06, 13:52:45 »
Hallo, ik wil graag mijn kernel upgraden. Niet omdat ik de huidige kernel niet goed vind, maar voor de nieuwe versie zijn er een hele hoop patches beschikbaar voor optimalisatie op vb desktops, servers, of laptops, en het is gemakkelijker om aan deze patches te komen met een nieuwe kernel. Nu zijn alle systeemessentiele programma's (glibc, binutils, ...) gelinkt met de oude kernel-headers (2.6.22.5), maakt dit iets uit voor de nieuwe kernel (2.6.22.12)? Moet ik nieuwe programma's tegen de oude of de nieuwe kernelheaders compileren?

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/06, 14:28:35 »
Een relatief makkelijke handleiding staat hier:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=311158

« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/06, 14:37:15 »
we zitten toch al aan 2.6.22-14...

« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/06, 14:40:08 »
Leuke handleiding, maarreuh, niet helemaal mijn situatie. Die handleiding gaat ervan uit dat je een Ubuntu-systeem hebt, met een werkende kernel. Ik heb een oncompleet LFS-systeem waar nog geen kernel is (alleen de headers)

Dus ik kan gewoon de kernel downloaden, patches toepassen, en installeren, zonder dat Glibc of Binutils gaan reclameren?

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline siegi

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/06, 14:51:37 »
Waarom bouw je voor je eigenlijk linux from scratch eigenlijk niet op kernel 2.6.23?
En binnen korte tijd gaat 2.6.24 uitkomen.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/06, 14:55:19 »
Citaat van: SeySayux
Leuke handleiding, maarreuh, niet helemaal mijn situatie. Die handleiding gaat ervan uit dat je een Ubuntu-systeem hebt, met een werkende kernel. Ik heb een oncompleet LFS-systeem waar nog geen kernel is (alleen de headers)
Dan is het wel handig om in je beginpost te vermelden dat je geen Ubuntu gebruikt maar iets anders.

« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/06, 15:21:24 »
Citaat van: Johanvd
Citaat van: SeySayux
Dan is het wel handig om in je beginpost te vermelden dat je geen Ubuntu gebruikt maar iets anders.
Sorry, vergeten :mad:.

Ik denk dat ik de 2.6.23 maar ga nemen, uit de patches die ik dacht toe te passen kom ik niet wijs :(.

Verder: weet iemand een goede plaats om kernelpatches te vinden? Ik zou een desktop, een server, en een laptopoptimalistatiepatch moeten hebben.

- SeySayux
LibSylph
SeySayux.net