Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu werkt soms niet optimaal  (gelezen 767 keer)

Offline ubby

• Lid
Ubuntu werkt soms niet optimaal
« Gepost op: 2007/12/31, 12:04:42 »
Hallo,

Ik draai nu sinds ongeveer 2 weken Ubuntu op mijn nieuwe computer.
Nu heb ik soms het idee dat dat de Ubuntu het wat zwaar heeft met bijvoorbeeld het lamp effect (Compiz-fusion).
En gister was ik muziek aan het luisteren en klikte ik op het volgende nummer in het mapje en kreeg het bestandje een ander icoontje en kon het niet geopend worden. De melding weet ik zo snel niet meer.
Kort hierna bleef de Ubuntu hangen maar naar reset deed hij het weer goed.
Dat Ubuntu het soms grafisch wat moeilijk heeft zou dat kunnen liggen aan het feit dat ik een van de nieuwste modellen van de ATI videokaart heb.
En dat de driver voor de ATI kaarten nog niet helemaal optimaal is (zoiets vermoed ik namelijk)?
Het is een nieuwe computer en een high-end systeem dus aan de kracht van de pc zou het naar mijn idee niet kunnen liggen.

« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/01, 10:21:04 »
Kijk eens onder Systeem-->Beheer-->Beperkt ondersteunde Stuurprogramma's
Dan zou hij zelf moeten aangeven welke drivers er nodig zijn, en ze ook installeren als ze beschikbaar zijn.
ATI-drivers zijn jammer genoeg nog altijd gesloten, maar er wordt hard aan gewerkt.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline ubby

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/02, 10:18:16 »
De driver heb ik geïnstalleerd met de hulp van iemand op dit forum.
Ik heb soms het idee dat de Ubuntu het wat zwaarder heeft met effecten.
Daardoor vraag mij af of dit ook kan komen doordat de ATI drivers misschien nog niet altijd optimaal werken onder Linux.
Verder draait alles erg erg en ben ik zeer te spreken over Ubuntu:-)