Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Steam via wine  (gelezen 617 keer)

furious1990

• Gast
Steam via wine
« Gepost op: 2007/12/31, 00:12:43 »
hallo,

ik heb zojuist via wine steam geinstalleerd en dit ging allemaal goed ook heb ik de letters al werken door het tohoma font te downen, nu is er alleen 1 probleem als ik een spel  opstart heb ik ineens geen geluid meer. en ook is het soms zo dat als ik het spel weer afsluit, mijn rhytm muziek speler het niet meer doet (er komt dan een stop bordje voor het af te spelen nummer te staan). als ik reboot is alles weer in orde.

weet iemand wat hiervan de oorzaak is en, wat ik er aan kan doen?

alvast bedankt,

Offline SWAT

• Administrator
Steam via wine
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/31, 00:31:28 »
Stel het geluidsdevice van wine en van het spel goed in. Dan zou het moeten werken.

Als je wine afsluit en er loopt in de achtergrond nog een process wat de geluidskaart gebruikt, zal een applicatie als rhythmbox niet werken. Je moet alle wine processen dan killen (dus laat ook niets in de achtergrond draaien)

furious1990

• Gast
Steam via wine
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/31, 20:19:31 »
ok hartstikke bedankt een gelukkig nieuwjaar alvast