Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: dav - nautilus draait vast  (gelezen 815 keer)

dav - nautilus draait vast
« Gepost op: 2007/12/27, 16:40:54 »
Mede-ubuntero's

Ik maak gebruik van Webdisk van Xs4all (nederland).
Dit is werkelijk zeer simpel: Lokaties - verbinding maken met server - https kiezen en aldaar de server invullen. In Nautilus geeft hij dan die lokatie ook weer - als ik ernaartoe navigeer, krijg ik een inlogscherm. Werkte altijd.

Nu was ik vandaag zo stom, om in Nautilus die webdisklokatie "los te koppelen". En weg was hij.

Niet getreurd: ik kan zo weer een nieuwe maken. Dat heb ik gedaan, maar de eerste keer dat ik een nieuwe verbinding wilde maken, koos ik voor http in plaats van https. Dat werkt dus niet.
Nautilus loopt nu telkens vast, wanneer ik die verkeerde "lokatie" (webdav dus) probeer te verwijderen. Niks lukt - ik kan hem niet selecteren, rechtsklikken geeft geen submenu, kan er niet naartoe navigeren - niets.

Is er een andere manier om een gemaakte webdav te verwijderen? Kan ik die verbindingsinstellingen elders in Nautilus terugvinden?

Bij voorbaad dank voor het meedenken.

Offline Mario

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/27, 18:08:17 »
Wat je kan doen (als er niemand een ander oplossing weet)is in je homemap de verborgen bestanden weergeven en de map .nautilus verwijderen .
Hierbij verlies je alle persoonlijke instellingen van nautilus
PC:Intel dual core 6600 2.4Ghz-Abit AB9-nvidia GeForce 9600 GT-
dual-boot : Debian Lenny - Windows 7
Alle beschrijvingen van de werkelijkheid zijn tijdelijke veronderstellingen

« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/27, 19:57:47 »
Mario, dank voor je reactie. Zulk een oplossing mag dan rigoreus zijn - ik houd wel van rigoreus :-)
Ik gan het proberen. Bedankt!

EDIT

Helaas,
dit heb ik gedaan, maar het helpt niet. Sterker nog - het lijkt zelfs, of mijn persoonlijke instellingen helemaal niet verdwenen zijn.

Nog meer ideeën?

« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/28, 09:08:38 »
Iemand een idee?
Er staat inmiddels een hele lijst met webdavs in Nautilus die ik niet verwijderd krijg.....

- de map .nautilus heb ik al een keer verwijderd
- ik heb nautilus een keer opnieuw geinstalleerd

Wat kan ik nog meer proberen?

« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/28, 13:12:27 »
OK.
Ik vermoed, dat ik het heb opgelost.

- de "corrupte" webdavs heb ik verwijderd, door in gconf-editor alle sleutels ervan te verwijderen (beetje spartaans, maar het werkt).
- inmiddels een nieuwe webdav gemaakt die vooralsnog lijkt te werken.

Als het fout gaat, meldt ik me wel weer - voor nu is het opgelost.

Mario bedankt voor het meedenken!