Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Virtulizer  (gelezen 855 keer)

ghih

• Gast
Virtulizer
« Gepost op: 2007/12/21, 13:20:06 »
Ik heb nu onlangs gelezen dat je met VMware een virtueel OS kan installeren bovenop je gewone OS (ubuntu in mijn geval).
Ik heb nu wat opzoekingen gedaan.
1. Wat is het verschil tss VMplayer (gratis), VMserver (betaald) en kan je met beide een virtuele OS creeren?
2. VirtualBox is ook zo één, nog niet van gehoord maar wat zijn de ervaringen hiermee.
3. Wat raden jullie aan?

alvast bedankt.
ghih

edit: het is dus de bedoeling om een OS met een virtulizer te draaien op men ubuntu.

Virtulizer
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/21, 13:36:40 »
Citaat van: ghih
Ik heb nu onlangs gelezen dat je met VMware een virtueel OS kan installeren bovenop je gewone OS (ubuntu in mijn geval).
Ik heb nu wat opzoekingen gedaan.
1. Wat is het verschil tss VMplayer (gratis), VMserver (betaald) en kan je met beide een virtuele OS creeren?
2. VirtualBox is ook zo één, nog niet van gehoord maar wat zijn de ervaringen hiermee.
3. Wat raden jullie aan?

alvast bedankt.
ghih

edit: het is dus de bedoeling om een OS met een virtulizer te draaien op men ubuntu.
Even wat correcties:
1) VMWare player en VMWare server zijn beiden gratis. VMWare workstation is betalend. Met player kan je alleen vm's afspelen die iemand anders gemaakt heeft, met server kan je je eigen vm's maken
2) Virtualbox is een alternatief voor VMWare dat volledig gratis is. Het wordt nogal geprezen in de Linuxgemeenschap omdat het zeer goed op Linux werkt en gedeeltelijk open source is. Het heeft echter nog niet alle features van VMWare. Wel heeft het een zeer bijzondere functie genoemd naadloze integratie, waarmee je de taakbalk van Windows integreert op je Linux-desktop, zodat je feitelijk de 2 besturingssystemen naast elkaar kan gebruiken ipv de hele tijd in en uit je VM te switchen. Zeer mooi, maar werkt nog niet goed ment Compiz.
3) Ik gebruik zelf vmware (zit er nu in). Het is vrij vlot, gemakkelijk en er zit een bedrijf achter. Als je echt naadloze integratie wilt, probeer dan VirtualBox. Ik heb geen windows-kopieen om te installeren, dus ik heb het niet echt nodig. Bovendien is de fullscreen van VirtualBox niet alles

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

ghih

• Gast
Virtulizer
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/21, 14:24:31 »
SeySayux (OMG wat een ingewikkelde naam) merci voor je gedetailleerde uitleg.
het wordt dus VMserver, het juist gekeken en idd tis gratis.

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Virtulizer
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/21, 14:46:56 »
Voordeel van VirtualBox boven VMware is dat het in de standaard repo's zit, dus me Synaptic probleemloos te installeren. VMware Player heeft tot en met Feisty ook in de repo gezeten, maar is omwille van technische redenen verwijderd.

ghih

• Gast
Virtulizer
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/21, 16:40:37 »
handig want ik zit nog met edgy, ff kijken.
bedankt voor dit even te melden