Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Computer word traag na een tijdje  (gelezen 2164 keer)

Computer word traag na een tijdje
« Gepost op: 2007/12/18, 20:16:02 »
Hallo,

Als ik gewoon aan het internetten, muziek luisteren en msnnen ben dan komt het regelmatig voor dat na een tijdje mijn computer enorm traag word. Zodra ik afmeld en weer aanmeld is alles gewoon weer goed. Erg vaag dus. Het lijkt net alsof ik weer met mijn oude pentuim 2 bezig ben! Het komt ook soms voor dat programmas spontaan afsluiten. Ik gebruik deze programmas:

Amarok voor muziek
Firefox voor internet
Amsn als chatprogramma

Verder heb ik niks aan staan.

Ik hoop dat iemand de oplossing weet!

Offline ivo

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/18, 20:45:00 »
amsn.

Amarok niks mis mee, staat hier altijd aan.
Firefox meestal ook niet.

Als je weer merkt dat ie traag wordt, sluit dan amsn eens af en kijk of dat verbetering geeft. Dus niet uitloggen en opnieuw aanmelden.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

evert11

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/18, 20:47:19 »
Hoeveel tabs heb je open onder firefox, 't schijnt dat FF nogal wat geheugen gebruikt als je veel tabs(sites) actief hebt onder FF

« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/18, 21:12:43 »
Ik heb het nu weer, zelfs al sluit ik alle programmas af dan blijft mijn computer traag!

Offline joop13

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/18, 22:09:30 »
Kijk eens in  Systeem->Beheer->systeemmonitor of met Ksysguard naar de processen die draaien. Misschien is er wel één die tegen de 100 % van de cpu-tijd gebruikt. Met deze programma's kun je die processen stopzetten/killen. Dan kun je kijken of de computer weer sneller wordt.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/18, 22:35:59 »
Ik heb het nu weer, als ik bij systeemmonitor kijk heb ik geen enkel programma dat belachelijk veel CPU tijd of geheugen gebruikt, het programma dat het meest gebuikt is XGL, die gebruikt iets van 10% en 100 mb geheugen ( ik heb 2 gb ). Ik hoop echt dat iemand het weet, op deze manier gebruikt ik nog liever windows....

heeft een schone instalatie zin? ( ik heb het pas 2 weken op mijn laptop staan )

Offline joop905

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/18, 22:57:46 »
Helpt het misschien als je de cookies/cache eens leegt?

Offline jw

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/18, 23:41:30 »
Persoonlijk vind ik de lichte Epiphany browser vlotter werken. Alleen al het opstarten. Eerst moet dit dubieuse probleem opgelost. Toch Back-ups en een nieuw install? Als het dan toch weer gebeurt is er misschien iets met de hardware/mobo maar dat is  wat ik er van denk.

simplicity

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2007/12/18, 23:53:10 »
Heb een soortgelijk probleem gehad recent en het probleem lag em hier: Flash
Ik had bijna altijd minstens vijf tabbladen ofzo openstaan waarop nogal wat falsh werd ingeladen (reclame natuurlijk) en dit allemaal zonder dat ik het zelf doorhad. Firefox afsluiten of herstarten hielp niets, gewoon de plugin Flashblock voor Firefox geïnstalleerd en telkens als ik op sites kom met flash word dez eniet ingeladen tenzij ik erop klik :)

Hopelijk helpt dit!

« Reactie #9 Gepost op: 2007/12/19, 19:32:45 »
Hmm ik heb als test compiz uitgeschakeld en ik zit nu al 3 uur op mijn computer zonder dat er wat vastloopt, ik denk dat er iets met compiz was, kan het zijn dat ik het verkeerd geinstaleerd heb ofzoiets?

ubuntuer

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 2007/12/19, 19:42:15 »
Wat mij opvalt  , is dat compiz de bron van veel problemen is.

Offline joop13

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2007/12/19, 20:34:25 »
Citaat van: ubuntuer
Wat mij opvalt  , is dat compiz de bron van veel problemen is.
Ik heb dan ook compiz er al afgegooid en daarna nog hoopjes problemen gehad.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,