Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kernel panic  (gelezen 724 keer)

pieter27

• Gast
Kernel panic
« Gepost op: 2007/12/19, 10:49:34 »
mijn collega heeft daarnet een kernel panic gehad op haar ubuntu Gutsy. Ze was bezig met iets te downloaden op haar usb stick, maar wanneer dat er niet zo goed uitzag (haar woorden), heeft ze haar stick er maar uitgehaald en de pc afgezet. Bij het opnieuw opstarten krijgen we dan een kernel panic - not syncing: No init found. In recovery mode geeft ie hetzelfde, met net derboven 'failed to execute init'. Ik heb er geen idee van hoe dit op te lossen. Iemand van jullie wel?

Kernel panic
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/19, 11:48:30 »
Volgens mij is init niet gevonden. Geef eens een ls van /sbin

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

pieter27

• Gast
Kernel panic
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/19, 12:33:34 »
en hoe doe ik dat? Ik kan ubuntu niet meer opstarten, dus kan ik ook niet meer in de terminal.

Hendrikdegraaf

• Gast
Kernel panic
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/19, 13:15:14 »
Je kan de installatie CD er opnieuw indoen. Vervolgens kiezen voor "rescue a broken system".

Je moet dan eerst enkele vragen beantwoorden: taal, gebruikersnaam, computernaam, enz.... Uiteindelijk kom je dan in een terminal terecht.

pieter27

• Gast
Kernel panic
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/19, 16:15:42 »
heb maar ineens een cleane install gedaan. Ik had de optie niet via de installatiecd het systeem te redden.