Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ClamAV en Evolution  (gelezen 758 keer)

Azalin

• Gast
ClamAV en Evolution
« Gepost op: 2007/12/17, 22:42:01 »
Nadat ik een enkele keer een vies vis mailtje (phishing) in mijn mailbox heb mogen ontvangen en al voor de zoveelste keer een "haha" "grapje" van een nu toch wel erg vage kennis heb mogen ontvangen (waar dus een lekkere verrassing in zat...) vond ik het tijd worden om mijn kennissen en vrienden te beschermen tegen de groeiende stroom virussen en malafide e-mailtjes. Dus ik heb ClamAV maar eens geïnstalleerd. Want ClamAV scant namelijk ook op slechte e-mail en dus niet zo zeer alleen maar op niet bestaande Linux virussen maar ook op malware/spyware/phishing en Windows virussen. Erg prettig om te weten dat de kans dus niet groot is dat anderen rommel van mij krijgen zonder dat ik het weet...

MAAR! nu wil ik dat Evolution standaard mijn mail op virus controleert... maar hoe? Spamassassin hebben en kennen we al, Clamassassing ook maar werkt dat met Evolution? Of hoe krijg ik anders Evolution zo ver om clamscan om clamdscan te gebruiken bij mailtjes? Als iemand mij eens wat wijzer zou willen maken, heel graag....

Offline Tom

• Lid
ClamAV en Evolution
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/17, 23:34:23 »
Ik scan mijn E Mail met bijlage met Clamtk en dat gaat goed.
Alleen je moet het handmatig doen hij scant niet uit zich zelf uw E mail.
Grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Azalin

• Gast
ClamAV en Evolution
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/17, 23:38:10 »
MM, ja, dat kan bij mij dus niet omdat ClamTK geen defenities kan vinden... plus dat handmatig scannen kan ik ook van de commandolijn... dus dat hoef ik niet perse met ClamTK te doen... nee, ik wil het automatisch tijdens het downloaden van de mail... daar komt bij dat ClamAV niet alleen malafide attachments kan herkennen maar ook malafide e-mails en die wil ik er dus uit pikken... of op zijn minst laten herkennen....
Ik heb wel hier en daar wat dingen gezien maar die zijn allemaal zo vreselijk ingewikkeld, en volgens mij kan het zo moeilijk niet zijn... alleen ... hoe?