Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: windows eerst booten  (gelezen 819 keer)

windows eerst booten
« Gepost op: 2010/11/15, 23:53:05 »
Ik heb Ubuntu naast Windows geïnstalleerd, en dat werkt prima (dualboot) nu start Ubuntu automatisch als eerste op. wat moet ik doen om Windows xp als eerste op te laten starten?

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: windows eerst booten
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/15, 23:58:51 »
Die ene keer dat je Windows nog gaat gebruiken moet je op het pijltje naar beneden drukken.
Klik links bovenin op Documentatie

Online Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/16, 00:00:44 »
Ik heb Ubuntu naast Windows geïnstalleerd, en dat werkt prima (dualboot) nu start Ubuntu automatisch als eerste op. wat moet ik doen om Windows xp als eerste op te laten starten?

Daar kun je dit voor doen:
http://sites.google.com/site/computertip/windowseerst

« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/16, 00:10:16 »
Ja precies maar het gaat om de zeurende huisgenoten,  :evil:

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/16, 00:23:14 »
In de nieuwere Ubuntu versies kan je (in plaats van Synaptic ook) Toepassingen → Ubuntu softwarecentrum gebruiken.

Kunt u zowel op "opstart" als op "startup" zoeken om de StartUp-Manager te installeren.
Klik links bovenin op Documentatie

Opgelost : Re: windows eerst booten
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/16, 00:27:58 »
Het is inmiddels gelukt dankzij de startupmanager, dat was erg simpel. ik zag mezelf alweer zitten aan de commandline tot een uur of 4.00 ja het was mij bekend dat er inmiddels in deze versie een software centrum zit. werkt lekker simpel deb versie downloaden en het werkt.

Bedankt allemaal !!!