Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hulp gevraagd met Ubuntu is running in low grafics mode .  (gelezen 560 keer)

nicobase

• Gast
Hulp gevraagd met Ubuntu is running in low grafics mode .
« Gepost op: 2007/12/11, 18:22:17 »
Tijdens opstarten komt er scherm op met :

Ubuntu is running in low-grafics mode
Your screen and grafics card could not be detected corectly .
To use higher resolution , you have to configure the display yourself .

Ik heb een ATI radeon 9800XL grafische kaart .

Heb de instellingen van beperkte ondersteuning aangezet en de grafische kaart al proberen te configureren maar mijn ATIradeon 9800XL staat niet in de lijst .
Gebruik dan nu de ATI mach8,mach32,mach64,... van uit de lijst .

Telkens als ik opstart moet ik alles ( Beperkte ondersteuning , grafische kaart , ... ) terug instellen wat redelijk vervelend word . Pffff .

Dus hoe deze wel in lijst krijgen en de instelling kunnen behouden zodat het opstarten foutloos verloopt of eventueel andere oplossing ?

Zodat ik laters verder kan om de 3D effects te kunnen gaan gebruiken .
Maar hier heb ik dan later ook nog uitleg over nodig denk ik .

Alvast veel dank ,

Hulp gevraagd met Ubuntu is running in low grafics mode .
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/29, 22:47:40 »
Vreemd.
Ik heb ook een kaart die ik aan de praat heb met Beperkt ondersteunde stuurprogramma's.
Maar dan hoef ik niet ook nog mijn kaart te configureren.....
Je kaart configureren - volgens mij schakel je dan juist die bepekt ondersteunde driver weer uit.....
Maar ik kan het mis hebben.

Wat configureer je dan? Waar doe je dat? Ik bedoel: welke optie in het menu of terminal? Dan kan ik met je meekijken wat je doet en hier op mijn pc eens zien wat er mis zou kunnen gaan.