Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen STREAMING toevoeging in JAVA runtime 6.0 voor "Gutsy Gibbon"  (gelezen 1309 keer)

nero777

• Gast
Vele linux-providers hebben het zelfde euvel nl. geen streaming koersen bij die instellingen (meestal banken). De banken zeggen dat daarvoor JAVA geinstalleerd moet worden. Met mijn (beperkte) kennis van linux kan ik zien dat "java runtime 6.0"wel is geimpleteerd door de Kubuntu installer van de nieuwste linux versie die sinds gisteren is uitgebracht.
De installatie zelf verliep vlekeloos. Groot was echter (weer) mijn teleurstelling dat de sotware om  
STREAMING KOERSEN op mijn scherm te krijgen, verstrekt door mijn bank niet werkt.
Ik weet zeker dat door de meeste bankinstellingen die informatie in hun software paketten geimplemengeerd is dmv. van SUN JAVA programmatuur.
Bij mijn zoektocht om een LINUX OS te laden ben ik pas 2 providers tegen gekomen die deze mogelijkheid standaard in hun eigen linux-syteem vlekkeloos hebben geinstalleerd. Deze providers zijn "Mint en PC LINUX OS"

VRAAG. Kunt u mij informeren wat ik bij UBUNTU 7.10 moet doen om deze mogelijkheid ook bij u mogelijk te maken. Ter uwer informatie ik heb geen kennis van linux om zelf programmacode in te kloppen.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Geen STREAMING toevoeging in JAVA runtime 6.0 voor "Gutsy Gibbon"
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/19, 10:33:27 »
Heb je de sun java plugin voor Firefox wel geinstalleerd?

Volg deze handleiding eens, van A tot Z:
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/multimedia/multimedia_feisty/

De handleiding is voor 7.04, maar werkt ook voor 7.10.

hersenspinsel

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/06, 15:54:23 »
Ik zal het hier maar plaatsten...

Ik ben paar daagskes overgestapt op Uuntu 7.10.  Ben er heel tevreden over, alleen vergt het soms wel wat geduld en opzoekingswerk.  

Mijn probleem is dus het volgende:
Ik zit op de beurs en gebruik een site van een bank.  Normaal gezien moet deze site streaming koersen aanbieden, maar dat doet ie dus niet.  Ik moet elke keer refreshen.  WEL zit er nog een trader bij en daar werkt die streaming wel dus maw pinkende getallekes...
Bij het eerste gebruik van die bank-site via Ubuntu moest ik dus vanalle java applets installeren.  Allemaal gedaan maar blijkbaar i shet toch nog niet helemaal juist...

Kan er iemand mij helpen?
Thx

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/06, 16:34:15 »
@hersenspinsel, welkom op dit forum. advies; je kan het beste wanneer je met een probleem zit  zelf een nieuw onderwerp van maken, de kanst is groter dat je dan geholpen wordt.
gr

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/06, 16:56:33 »
Citaat van: hersenspinsel

Ik ben paar daagskes overgestapt op Uuntu 7.10.  Ben er heel tevreden over, alleen vergt het soms wel wat geduld en opzoekingswerk.  

Ik zit op de beurs en gebruik een site van een bank.  Normaal gezien moet deze site streaming koersen aanbieden, maar dat doet ie dus niet.  Ik moet elke keer refreshen.  WEL zit er nog een trader bij en daar werkt die streaming wel dus maw pinkende getallekes...
Bij het eerste gebruik van die bank-site via Ubuntu moest ik dus vanalle java applets installeren.  Allemaal gedaan maar blijkbaar i shet toch nog niet helemaal juist...

Thx
Voor jou geldt hetzelfde: heb je Sun Java wel geïnstalleerd?
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/multimedia/multimedia_installeren/

hersenspinsel

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/06, 17:32:52 »
Citaat van: Johanvd
Citaat van: hersenspinsel

Thx
Voor jou geldt hetzelfde: heb je Sun Java wel geïnstalleerd?
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/multimedia/multimedia_installeren/
Euh, ik dacht het wel....
De trader (een popupvenster van de bank-site)  werkt wel, dus daar zal die java geen probleem zijn.
Het is enkel op de site zelf, dat er geen streaming is... Strange??

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/06, 18:56:55 »
Misschien een site die alleen geschikt is voor Internet Explorer?
Welke bank is het, en kan je misschien een link geven zodat we het ook eens kunnen proberen?

hersenspinsel

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/06, 19:33:53 »
Welke bank is het, en kan je misschien een link geven zodat we het ook eens kunnen proberen?
Het betreft hier Binck-bank.  https://www.binck.com/be/welkom/nl_default.asp?b=GOOGLE_NL
Maar om het uit te testen, heb je een rekening nodig vrees ik...
Of jullie moesten andere manieren weten :P

Thx
Steven

hersenspinsel

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2007/12/06, 23:30:39 »
Mmm, blijkbaar iets te moeilijk :P:P

Maar ik heb geduld ;)