Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: cpu niet volledig gebruikt?  (gelezen 646 keer)

cpu niet volledig gebruikt?
« Gepost op: 2007/12/05, 16:18:55 »

zoals ge ziet is het blauwe grafiekske mijn cpu meter...nu deze screenshot is genomen net nadat mijn laptop even bleef hangen, en zoals op de afbeelding te zien is, zat de cpu maar op 50%...ik heb al gemerkt dat de grafiek zogoed als nooit meer dan halverwege naar boven gaat...soms is het wel dat er pieken tot boven zijn...nuja, ik dacht dat dit normaal was, maar als ik in opensuse werk en ik doe iets intensief, dan vult de grafiek wel tot boven...

is dit normaal of niet? houd ubuntu mijn cpu tegen?

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/05, 16:48:28 »
Zit er iets van een "powersave" optie op je laptop, dit is het enige dat ik kon vinden
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/gnome-applets/+bug/156564
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/05, 16:52:57 »
Dat is je dual core. Dan neemt een proces een core helemaal in beslag, dus precies 50%.

« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/05, 17:16:00 »
maar waarom dan altijd maar 1 volledig? is toch dom...nu nam hij dus 1 volledig en de andere totaal niet, en mijn laptop bleef 3-4 seconden hangen...in vista en opensuse worden alle processen zowat verdeeld over de 2...

of het is iets anders natuurlijk...