Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird spellingcontrole  (gelezen 1049 keer)

WillemWakker

• Gast
Thunderbird spellingcontrole
« Gepost op: 2007/02/24, 11:25:36 »
Wat Ubuntu betreft, ben ik betrekkelijke vreemde in Jerusalem. Ik vind het een mooi en vooral ook sympathiek besturingssyteeem. Op zijn zachtst gezegd vergt het wel wat doorzettingsvermogen om je het systeem eigen te maken, als je bent opgegroeid met dat andere besturingssyteem. Ik hou vol.
Ik heb een vraag over  Thunderdbird. Kan iemand mij in blokletters uitleggen hoe ik de Nederlandse woordenlijst kan installeren voor het gebrik van de spellingcontrole? Ik heb al diverse fora en websites afgestruind. De daar gegeven aanwijzingen leiden bij mij tot niets.
Alvast bedankt!

Pensacola

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/24, 12:11:50 »
Ik gebruik geen thunderbird, maar ik denk dat als je de package myspell-nl installeert, en dan bij de opties ergens nederlands kiest dat het zou moeten werken, mss weet iemand anders meer...

Offline woteb

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/24, 12:16:49 »
Als je thunderbird-locale-nl installeert dan heb je alles (menu enz.) in het Nederlands. Spellingscontrole weet ik niet zeker, maar myspell-nl zou denk ik wel moeten werken zoals hierboven is geschreven.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

sonnybleu

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/24, 15:10:29 »
Via Synaptic, myspell.nl installeren en in Thunderbird naar -- bewerken--voorkeuren--opstellen--spelling, nl aanduiden en tzou moeten gaan.

WillemWakker

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/27, 19:55:42 »
Beste mensen, dank voor de adviezen. Ik heb de aanwijzingen over myspell.nl gevolgd en het werkt perfect!