Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 2 vraagjes over openoffice: Calc  (gelezen 956 keer)

Offline SNWBRDR

• Lid
2 vraagjes over openoffice: Calc
« Gepost op: 2007/11/28, 17:34:42 »
1. In kolom 1 heb ik een tekst, in tabel 2 heb ik een functie toegepast op die tekst die resulteert in een nieuwe tekst. Nu zou ik graag de eerste kolom verwijderen omdat deze ook wordt meegenomen als ik er een csv bestand van maak. Maar als ik de eerste kolom verwijder, verdwijnt de tekst in de tweede kolom, omdat deze afhankelijk is van de eerste kolom. Dus ofwel zou ik er voor moeten zorgen dat de eerste kolom nie wordt mee opgeslaan ofwel moet die tweede kolom de nieuwe tekst vast zetten, dus onafhankelijk van de eerste. Hoe doe ik dit?

2. Om een adres aan te maken die goed kan worden geimporteerd binnen gmail, moet het adres bestaan uit: "STRAAT" spatie HUISNUMMER enter POSTCODE spatie spatie GEMEENTE. VIa de functie "tekst.samenvoegen" kan ik dit deels voor elkaar krijgen. Enkel met die enter zit ik vast. Weet iemand hoe dit moet?

Alvast bedantk

Offline slowfox

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/28, 19:09:12 »
vraag 1)
Copy tekst en plak zonder formules deze tekst.
Dan kan je de colom verwijderen die je niet nodig hebt.
Voor het omzetten naar CSV bestanden bestaat de macro in open office deze zet deze gegevens ook om van *.scv naar bv *.qif zie
http://xl2qif.chez-alice.fr/calc2qif_en.php

Vraag2) zie vorig antwoord

Offline SNWBRDR

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/30, 10:19:59 »
Bedankt.