Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ipod, schijfrechten en mounten  (gelezen 639 keer)

min6

• Gast
ipod, schijfrechten en mounten
« Gepost op: 2007/11/03, 13:43:45 »
Dit probleem loopt al een tijdje, maar aangezien het vorige topic wat rommelig is wil ik hier de boel nog eens samenvatten en opnieuw om hulp vragen, aangezien ik het gevoel heb dat een oplossing nabij is... hopelijk wordt dit niet als een dubbelpost/misbruik gezien!

Ik heb een ipod dit niet automatisch mount, ik krijg dan deze melding:
Citaat
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/sdb2, missing codepage or helper program, or other error In some cases useful info is found in syslog -try dmesg | tail or so
handmatig mounten lukt wel, met dit commando:
sudo mount -t vfat /dev/sdb2 /media/ipodgtkpod kan dan echter niet naar de ipod schrijven, dus voer ik dit commando uit:
sudo chmod 777 /media/ipoddat helpt een beetje. d.w.z. de foutmelding komt later dan voorheen, maar zodra ik naar de ipod wil schrijven zie ik toch:
Citaat
Transfer of 'muzak' failed. Error opening '/media/ipod/iPod_Control/Music/F01/gtkpod810398.mp3' for writing (Toegang geweigerd).
is het mogelijk om
1. handmatig schrijfrechten te verlenen voor de gehele ipod, of
2 het ding automatisch te laten mounten incl. bijbehorende rechten uiteraard

dank!

Offline emargen

• Lid
ipod, schijfrechten en mounten
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/27, 10:20:25 »
Heb je Gutsy? Gebruik de plugin van Rhythmbox...die werkt goed!