Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: The Official UbuntuBook  (gelezen 7642 keer)

FrankVdb

  • Gast
The Official UbuntuBook
« Reactie #25 Gepost op: 2006/10/22, 13:19:28 »
Deze draad wordt grappig. :lol:

De vermelde literatuur is het beste wat je over Ubuntu zult vinden. Ik ben echter eerst wat algemene literatuur begonnen over Linux, kwestie van mijn vijftienjarige Windows-voorgeschiedenis wat te doen vergeten. ;-)

Ben momenteel "Leerboek Linux-systeembeheer" aan het lezen van een zekere Sander van Vugt. Is wel van 2002 maar op zich is dat geen probleem aangezien het de nieuwste ontwikkelingen niet behandelt maar wel hoe Linux werkt. Begrijpelijk geschreven en ter zake.
De prijs hangt er nog altijd aan: 42 €, niet direct goedkoop. Is wel een dikkerd.

Is iemand onlangs nog naar de Centrale Boekhandel geweest? Daar liggen altijd veel computerboeken aan spotprijs. Ben er dit jaar nog niet geweest.

nils holkerson

  • Gast
The Official UbuntuBook
« Reactie #26 Gepost op: 2006/10/22, 14:13:56 »
pas bij de broese "learning ubuntu, from novice to expert" van keir richards aangeschaft met breezy cd erbij. naar mijn idee een goed boek als je compleet nieuw bent met linux. nadeel is wel dat je een oudere distro op cd staat,  maar een hoop meegeleverde software wordt beschreven. prijs: rond de 35 eutjes maar wel tegen de 500 pagina's

The Official UbuntuBook
« Reactie #27 Gepost op: 2006/10/22, 14:42:25 »
Als je uptodate boek wilt, waar echt bijna alles van ubuntu besproken wordt, kan je best naar het boek Ubuntu unleashed grijpen.
Dit is een engels boek waar de ubuntu 6.06 lst DVD wordt meegeleverd.
Op die CD staan de Live desktop CD, server CD en de Alternate CD. Allemaal van de Dapper versie.

Dit is een zeer mooi naslagwerk in Dapper 6.06 en met zijn 800 paginas is het direct

The Official UbuntuBook
« Reactie #28 Gepost op: 2006/10/22, 20:59:01 »
Ik heb The official aangeschaft en ik moet zeggen: het leest als een trein. Een lekker duidelijk boek.
Aangezien ik voorlopig echt niet meer wil dan wat tekstverwerken en surfen (ik lijk verdorie wel een vrouw, sterker nog..... ik ben het...pfffff)  is dit voorlopig een goed boek.
Ik dacht dat eind december weer zo'n soort cursusboek uitkwam bij academic service. Ik vermoed dat je dan voor een twintig euro ook een aardig instap-boek hebt. En dan wel in het Nederlands.

Nu is het wachten op veel regenachtige en kinderloze dagen want eerlijk is eerlijk. Het valt niet mee om zo'n boek er tussen de lego en het wassen en koken er nog even "bij" te doen.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline wutnubu

  • Lid
The Official UbuntuBook
« Reactie #29 Gepost op: 2006/10/24, 08:12:12 »
Citaat van: laacque
Nu is het wachten op veel regenachtige en kinderloze dagen want eerlijk is eerlijk. Het valt niet mee om zo'n boek er tussen de lego en het wassen en koken er nog even "bij" te doen.
Goed boek he, een kind kan de was doen ;-)

The Official UbuntuBook
« Reactie #30 Gepost op: 2006/10/24, 08:46:48 »
Ik twijfel nog best wel om een boek te kopen.
Niet omdat het zo snel verouderd, maar omdat ik Kubuntu gebruik en niet Ubuntu.
Is deze twijfel gegrond of zou ik pakweg 80% van dit soort boeken wel goed kunnen gebuiken ?

cvcaelen

  • Gast
The Official UbuntuBook
« Reactie #31 Gepost op: 2006/12/28, 17:02:41 »
Vandaag in de "Fnac" gekocht :

Moving to Ubuntu Linux , geschreven door Marcel Gagné

kostte me 34Euro (een DVD met Dapper 6.06LTS en alle repo's en codec's incluis,ideaal voor mijn off-line experimenten)

Boek is volledig in't engels,
tal van websites zijn vermeld ter ondersteuning-extra leesvoer

zie ook : http://www.awprofessional.com
en
http://marcelgagne.com

Zomaar ter informatie

Christiaan

The Official UbuntuBook
« Reactie #32 Gepost op: 2007/01/05, 14:43:15 »
Ik zag in de boekhandel ook een ander boek over Ubuntu staan: Ubuntu Unleashed. Ik heb het erg dikke boek even vluchtig doorgekeken. Het is in het Engels. Het enige wat ik ervan onthouden heb is dat er een hoofdstuk in stond over Ubuntu als server, maar dat is volgensmij niet zo bijzonder.
Ik hbe nog nooit een boek over Kubuntu gezien en er is minder documentatie over te vinden(voor zover ik kan vinden), wat ik wel jammer vind, want ik gebruik het zelf ook. Voor KDE zelf is wel veel meer te vinden. Misschien staat op kubuntu.org meer over Kubuntu boeken.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

The Official UbuntuBook
« Reactie #33 Gepost op: 2007/01/05, 16:00:52 »
Ik heb The Official Ubuntu Book afgelopen weekend ook vastgehad in de Fnac.  En ik zal er zeker nog voor terugkeren binnenkort.

Offline siegi

  • Lid
The Official UbuntuBook
« Reactie #34 Gepost op: 2007/01/05, 18:26:22 »
Citaat van: Sense
Ik zag in de boekhandel ook een ander boek over Ubuntu staan: Ubuntu Unleashed. Ik heb het erg dikke boek even vluchtig doorgekeken. Het is in het Engels. Het enige wat ik ervan onthouden heb is dat er een hoofdstuk in stond over Ubuntu als server, maar dat is volgensmij niet zo bijzonder.
Ik hbe nog nooit een boek over Kubuntu gezien en er is minder documentatie over te vinden(voor zover ik kan vinden), wat ik wel jammer vind, want ik gebruik het zelf ook. Voor KDE zelf is wel veel meer te vinden. Misschien staat op kubuntu.org meer over Kubuntu boeken.
kubuntu heeft voor het ubuntu project ook niet zoveel prioriteit als ubuntu met gnome.
Blijkbaar gebruiken bijna alle core ontwikkelaars gnome.

The Official UbuntuBook
« Reactie #35 Gepost op: 2007/01/06, 00:03:41 »
Nochtans in zowel Official Ubuntu als Ubuntu unleashed is er een heel dik paragraaf over Kubuntu. Het wordt bijna even goed behandeld als Gnome.

Arvid

Offline Soul-Sing

  • Lid
The Official UbuntuBook
« Reactie #36 Gepost op: 2007/01/06, 10:59:55 »
wie weet hoe zit met die nederlandse uitgave van ubuntu die rond de kerst zou uitkomen. heb eens een link gehad van eendje en pjotr, maar kan het niet terugvinden...:(

Offline eendje

  • Lid
The Official UbuntuBook
« Reactie #37 Gepost op: 2007/01/06, 21:17:52 »
Citaat van: leoquant
wie weet hoe zit met die nederlandse uitgave van ubuntu die rond de kerst zou uitkomen. heb eens een link gehad van eendje en pjotr, maar kan het niet terugvinden...:(
O o, die leoquant ;), zie onderstaande link

http://www.comcol.nl/detail/59402.htm

Boek komt niet eerder dan 19 maart uit..., dus nog even geduld
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline Soul-Sing

  • Lid
The Official UbuntuBook
« Reactie #38 Gepost op: 2007/01/07, 10:58:53 »
Citaat van: eendje
Citaat van: leoquant
wie weet hoe zit met die nederlandse uitgave van ubuntu die rond de kerst zou uitkomen. heb eens een link gehad van eendje en pjotr, maar kan het niet terugvinden...:(
O o, die leoquant ;), zie onderstaande link

http://www.comcol.nl/detail/59402.htm

Boek komt niet eerder dan 19 maart uit..., dus nog even geduld
wederom thx! :)
bladwijzer van de link gemaakt. maar dat zei ik toen ook al geloof ik.:P

Offline eendje

  • Lid
The Official UbuntuBook
« Reactie #39 Gepost op: 2007/01/09, 19:34:58 »
Citaat van: leoquant
Citaat van: eendje
Citaat van: leoquant
wie weet hoe zit met die nederlandse uitgave van ubuntu die rond de kerst zou uitkomen. heb eens een link gehad van eendje en pjotr, maar kan het niet terugvinden...:(
O o, die leoquant ;), zie onderstaande link

http://www.comcol.nl/detail/59402.htm

Boek komt niet eerder dan 19 maart uit..., dus nog even geduld
wederom thx! :)
bladwijzer van de link gemaakt. maar dat zei ik toen ook al geloof ik.:P
Heb je in de tussentijd een format en een verse install* gedaan misschien ;)


*of is er misschien ergens ander iets gewist ;)
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline Soul-Sing

  • Lid
The Official UbuntuBook
« Reactie #40 Gepost op: 2007/01/09, 19:41:20 »
Citaat van: eendje
Citaat van: leoquant
Citaat van: eendje
O o, die leoquant ;), zie onderstaande link

http://www.comcol.nl/detail/59402.htm

Boek komt niet eerder dan 19 maart uit..., dus nog even geduld
wederom thx! :)
bladwijzer van de link gemaakt. maar dat zei ik toen ook al geloof ik.:P
Heb je in de tussentijd een format en een verse install* gedaan misschien ;)


*of is er misschien ergens ander iets gewist ;)
lol het is EDGY!!! heb dapper DAPPER verlaten. (nee kan het niet zijn heb al mijn bookmarks gekopieerd.) ik heb zin EDGY de schuld te geven, die versie krijgt al zoveel voor de kiezen, kan er nog wel bij. :) zei een tevreden edgy gebruiker.