Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: update mplayer - filenames met spaties  (gelezen 643 keer)

m_ubuntu

• Gast
update mplayer - filenames met spaties
« Gepost op: 2007/11/21, 12:52:41 »
Vandaag kwamen er een aantal updates binnen, waaronder een voor mplayer.

Voor ik deze update uitvoerde kon ik met mplayer bestanden openen met spaties in de bestandsnaam
bvb "verjaardag broer".
Nu dien ik alle bestanden met spaties ter veranderen in bestanden met _ (underscores) EN ook de mappen waarin deze bevinden.

Zo kan ik bvb geen bestand "verjaardag_broer" openen als deze in bvb een folder "home video" zit.
Pas als ik de foldernaam verander in "home_video" kan ik de bestanden erin openen met mplayer  (op voorwaarde dat er geen spaties in de bestandsnamen zitten)

Google helpt me niet echt verder (vind maar 1 referentie, maar zonder oplossing)

Iemand een idee hoe ik dit terug 'goed' krijg?

« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/21, 21:28:41 »
Eerst en vooral welkom op dit forum  :)

Een mp3-bestand verjaardag broer dat in een folder home video zit, zou je ook zo moeten kunnen openen:
open /"home video"/"verjaardag broer.mp3"
Ja, dus effectief met " " ervoor en erna.  Je moet ze dus niet hernoemen, maar op de één of andere manier die aanhalingstekens erbij kunnen krijgen in het aanroepen (en ik heb zelf geen idee hoe)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

m_ubuntu

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/22, 08:43:19 »
Dank u.

Mplayer gebruik ik voor het afspelen van video (verjaardag broer), Xmms voor mp3 (maar dit geheel terzijde)

Via command-line kan ik ze inderdaad ook met " " openen, maar dat werkt toch weer iets trager (zeker als ik playlists wil maken). Om zelf een "fix" te programmeren of zoiets ben ik programmatorisch ongeschikt ;-)

Enfin,

Mplayer terug gedowngrade en all's well in the world again ;-)
Ik zal nog een paar upgrades wachten (hopelijk komt er een fix).

Bedankt voor de bijdrage.

Hoewel het niet 'de' oplossing is, zal ik het als solved markeren.

Offline nor

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/22, 09:49:20 »
Gewoon \ (backslash) voor spatie toevoegen. Dus:
home\ video, let wel op dat je na "\" een spatie druk.
of
home[TAB], dan wordt het automatisch aangevuld.