Ik ben even gaan googlen en heb wat gevonden ivm de kernel.
De volgende stable kernel nl 2.6.24 is er nog niet. MAAR de tussenstap de 2.6.23 is er al van september.
Er zijn daar tal van verbeteringen zoals VPN en networking-en van een hoop zaken snap ik niets .De rubriek 2.7 van de volgende site legt het goed uit:
http://kernelnewbies.org/LinuxChanges#head-3bda03a188e45ba89c0ef5a1c10f9b0a5dd19243De volgende uitspraak vond ik wel treffend:
2.6.23 also adds DMI/SMBIOS based module autoloading to the Linux kernel. The idea is to load laptop drivers automatically (and other drivers which cannot be autoloaded otherwise), based on the DMI system identification information of the BIOS. Right now most distros manually try to load all available laptop drivers on bootup in the hope that at least one of them loads successfully. This patch does away with all that, and uses udev to automatically load matching drivers on the right machines.
De driver iwl... in de kernelmodule is er wel, maar het boeltje start niet op. Er staat letterlijk dat de distro's zo maar lukraak naar een driver zoeken in de hoop dat bvb wireless zou opstarten. Nu gaat men naar het bios om de zaak op te lossen, als ik het goed begrepen heb.
Ik zou zeggen , probeer een kernel update. Hoe dat juist werkt

?