Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Update Error.  (gelezen 755 keer)

Offline vaassen

• Lid
Update Error.
« Gepost op: 2007/12/08, 09:19:27 »
Ik had Ubuntu eers beneden, maar mijn ouders wilden Xp beneden en Ubuntu boven.
Dat heb ik dus probleemloos uitgevoerd. Elke keer dat ik Ubuntu start, krijg ik een melding'139 updates' die neit geinstalleerd is.
Ik klick op uitvoeren/install, maar na een tijdje loopt mijn PC vast. Dus moet ik mijn PC herstarten, door op de knop van mijn Kast te drukken. Maar ik krijg na zo'n restart geen inlog/bureaublad scherm. Daarop heb ik ubuntu 2x opnieuw geinstalleerd en nog krijg ik het zelfde probleem, mijn PC loopt vast tijden het installeeren van de Updates.
De laatste keer liep hij vast bij 'soundjuicer', de andere keren weet ik zo niet.

Wat nu?
Hoe moet ik voorkomen dat mijn PC vastloopt.

Offline Soul-Sing

• Lid
Update Error.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/08, 10:21:56 »
heb je wel alle pakketbronnen geactiveerd? dat kan in synaptic pakketbeheer of add/remove progs.: alle beschikbare progs.
dat "vast lopen" bij soundjuicer is wel vreemd. krijg je geen foutmelding? iets met: dpkg-error/......etc. zo'n foutmelding zou ons helpen, deze hier op het forum melden, en niet weer opnieuw een herinstall doen. ok? ;)
vaak lost: sudo dpkg --configure -a deze problemen op namelijk.

Offline vaassen

• Lid
Update Error.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/08, 10:49:03 »
Citaat van: leoquant
heb je wel alle pakketbronnen geactiveerd? dat kan in synaptic pakketbeheer of add/remove progs.: alle beschikbare progs.
dat "vast lopen" bij soundjuicer is wel vreemd. krijg je geen foutmelding? iets met: dpkg-error/......etc. zo'n foutmelding zou ons helpen, deze hier op het forum melden, en niet weer opnieuw een herinstall doen. ok? ;)
vaak lost: sudo dpkg --configure -a deze problemen op namelijk.
Ik krijg geen foutmelding, mijn Hele PC loopt gewoon vast.
Na een Herstart, krijg ik de foutmelding met dpgk.....
sudo dpkg --configure -a <- heb ik al 3x gedaan, geen verandering.

Update Error.
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/08, 11:55:05 »
Je berichtje staat gemerkt als "opgelost".  Klopt dat ?  En zo ja, welke oplossing heb je dan gevonden ?  Post dat hier eens "ter meerdere leering des volcks"...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline vaassen

• Lid
Update Error.
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/08, 13:21:56 »
hoe ik dat heb gedaan weet ik zo niet. [ik heb van alles geprobeerd]
Volgens mij heb ik het via de terminal opgelost.

sudo dpkg --configure -a

ingetypt en klaar is kees,

PS. ik kreeg een fout bij soundjuicer, dus die heb ik niet [volledig] geinstalleerd