Vrienden,
Na het upgraden van 7.04 naar 7.10 had ik een WIFI verbinding van pc naar router maar geen internet toegang meer.
In de netwerkmanager was wel een draadloze verbindings-icoon zichtbaar en kon ik onder de verschillende tapbladen ook de instellingen bewerken.
Vreemd was wel dat als ik in het netwerkmanager-venster de draadloze verbinding activeerde de netwerkmanager configureerde maar als ik hem uitzetten niet. Dat was onder 7.04 eerder wel het geval.
Omdat ik dacht dat het misschien nodig was de driver van de dongel opnieuw te installeren, heb ik de driver eerst met Ndiswrapper verwijderd en daarna weer geinstalleerd.
Rampspoed! PC herkende de WIFI dongle niet meer!, en dus geen draadloze verbindings-icoon in de netwerk manager.
Via het terminal verster heb ik met het commando "ndiswrapper -l" gecontroleerd of de driver opnieuw geinstalleerd was. Hij was geinstalleerd en de hardware werd herkend
Vraag 1. waarom geeft de netwerkmanager dan niet aan dat er een draadloze (WIFI) verbinding mogelijk is? (is er geen icoon?)
Vraag 2. Wat moet ik doen om de zaak weer aan de praat te krijgen?
Dongel: ETEC XG-762N
OS UBUNTU 7.10
Router: Sitecom 54G
mvrgr Ries
NB. ik heb de relevante vragen op dit forum al nagelopen