Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bestaande virtuele machine openen met virtual box  (gelezen 1035 keer)

Offline Jelle

• Lid
Bestaande virtuele machine openen met virtual box
« Gepost op: 2008/07/11, 21:05:14 »
Hoi,

Ik ben zojuist overgestapt naar 8.04, waarna ik Virtual Box (uiteraard) opnieuw moest installeren. Mijn virtuele machines (de hele map .VirtualBox) heb ik bewaard op een externe schijf.

Mijn vraag: Hoe krijg ik VB aan het verstand dat ik een bestaande machine wil openen? Het ding wil alleen maar nieuwe machines maken. Nu zou dat nog niet zo erg zijn, want je kunt in die nieuwe machine kiezen voor een bestaande disk image, maar de daarop geïnstalleerde windows wil niet opstarten omdat deze merkt dat hij zich in  "andere hardware" bevindt (de nieuwe virtuele computer).

Dus: hoe open ik met VB een reeds bestaande virtuele machine?

Met vriendelijke groet,

Jelle

Offline joop905

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/11, 21:13:28 »
zoek naar het bestand vmx en dubbelklik
(Windows XP Professional.vmx)

grJ.

Offline Jelle

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/11, 21:43:34 »
Hallo Joop,

Zo werkt het in VMWare inderdaad wel, maar in VB blijkbaar niet.

Overigens is het al gelukt, door EERST de map .VirtualBox terug te zetten van de backup en DAARNA Virtual Box voor het eerst te openen. De aanwezige machines worden dan gedetecteerd en overgezet naar de nieuwe versie van VB.

De bewaarde VM was echter een snapshot of bewaarde sessie of allebei. Dat is niet handig, want dat leidt tot een heleboel foutmeldingen, maar uiteindelijk komt het dan toch nog goed.

Jelle