Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe programma's toewijzen aan een bepaald werkblad?  (gelezen 916 keer)

Offline Jenske

• Lid
Hoe programma's toewijzen aan een bepaald werkblad?
« Gepost op: 2007/09/09, 14:56:16 »
Hoi,

Ik gebruik 6 werkbladen in m'n Ubuntu (Dapper Drake): www, mails, audio, tekst, systeem en grafisch. Zo kan ik bv. mijn GIMP laten draaien in het werkblad "grafisch" en vermijd ik dat al die menu's zich mengen met bv. mijn webprogramma's en audio-programma's.

Bestaat er een manier om een bepaald programma systematisch ertoe aan te zetten zich in een bepaald werkblad te zetten? Zo wil ik bijvoorbeeld dat GIMP (met z'n massa's window'tjes en menuutjes) systematisch in mijn werkblad "grafisch" opstart.

Kan je met andere woorden een bepaald programma aan een bepaald werkblad "koppelen"?
... Kubuntu 25.04 ... KDE Plasma ... X11 ...
... 32 Gb RAM ... NVidia GeForce RTX 3060 ...

Offline Jenske

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/16, 13:24:31 »
Snif, niemand antwoordt op deze vraag.

Heeft er iemand hierrond ideeën of ben ik de enige die eigenlijk werkt met die werkbladen?

Offline joop13

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/16, 15:35:08 »
Ik ben ook aan het zoeken geweest. Volgens mij bevat Ubuntu geen mogelijkheid om programma's op te laten starten in een aangegeven werkblad.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/16, 15:55:03 »
Volgens mij kan dat met devilspie.
Ik heb er alleen nog niet mee gewerkt, dus ik weet niet precies hoe je het in moet stellen.

Offline Jenske

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/16, 16:06:30 »
Ziet er inderdaad naar uit dat Devil's Pie dit kan, maar de auteur geeft zelf aan dat het geen GUI is en dat je het moet opstarten. Voorlopig hou ik het nog even bij het oude dus, want zo'n fantastische computerman ben ik nu ook weer niet en ik zit hier op het ogenblik al genoeg te klooien met m'n Tracker en/of Beagle (zal wel een ander topic worden).