Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: draadloos werkt ineens niet meer bij mijn access point  (gelezen 1485 keer)

taj

• Gast
draadloos werkt ineens niet meer bij mijn access point
« Gepost op: 2006/06/24, 18:18:07 »
Ik heb een tijdje geleden over network-manager geklaagd, dat ik vaak word verbonden met de buren en dat ik daar alleen handmatig aan kan doen. Dat is nog steeds zo. Zeer slecht. Een veiligheidsrisico.
Maar goed. Ik word sinds vandaag alleen nog maar verbonden met het netwerk van de buren en ik kan niet meer draadloos op m'n eigen netwerk, terwijl:
1) mijn signaalsterkte veel hoger is (ca 80%)
2) mijn SSID wel gewoon wordt gezien door de computer
3) de router met draad wel werkt
4) ik zonder probleem op het netwerk van de buren kan (dankzij 'handige' network-manager; dus interferentie is het ook niet, bovendien heb ik verschillende kanalen geprobeerd)
Het werkt wel als ik de laptop op een halve meter afstand zet van de router.
Wat me ook opvalt, is dat als ik de network-manager applet open, dat ik mijn eigen netwerk vaak niet zie. Maar als ik hem zie is het signaal hoog.

Wat zou het toch kunnen zijn?

budster

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2006/06/24, 18:33:25 »
radio signalen zijn het paranormale gebied van de electronica. radiosignalen worden door allerlei opjecten weerkaatst, en in bepaalde gevallen uitgedooft/versterkt. Daarnaast heb je ook nog met allerlei storings bronnen te maken, draadloze toetsen borden, GMS telefoons, televisie's, TL buizen, andere draadloze verbindingen van andere buren (wellicht op jouw frequentie).

Kortom van signaal sterkte valt niets te zeggen.

taj

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2006/06/24, 18:47:30 »
Maar het is toch wel vreemd dat het van de ene op de andere dag niet werkt EN dat ik nog vrolijk kan surfen op het netwerk van de buren.
Overigens: windows kan ook niet mijn netwerk, maar wel dat van de buren verbinden, dus het ligt niet aan ubuntu.

Edit: misschien moet dit naar het Hardware forum?

budster

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2006/06/24, 18:53:01 »
Misschien heb je buiten jouw buren waarbij je zo nu en dan op het netwerk komt nog andere buren die zo nu en dan hun draadloos netwerk aanzetten die op jouw frequentie zit, en jouw hard genoeg storen zodat jij niet meer op jouw netwerk kan komen.

Wie weet zitten die buren op een kabeltje maar hebben gewoon ze een router met ingebouwde draadloze verbinding, dan hebben ze zelf nergens last van. Maar misschien is het ook een of ander apparaat bij jou in de buurt die vooral jouw frequentie stoort.

Probeer je zender te verplaatsen of een andere frequentie.