Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kino en dv camcorder.  (gelezen 792 keer)

PA3DLK

• Gast
Kino en dv camcorder.
« Gepost op: 2007/11/14, 13:56:59 »
Beste medegebruikers,

Gisteravond heb ik voor het eerst met Kino en mijn dv recorder op de ieee poort geprobeert om video binnen te halen.
Echter Kino herkent of de ieee poort of mijn recorder niet. Ik heb momenteel aleen de standaart geinstaleerde ieee driver in ubuntu staan welke er bij eerste installatie en update op staan. Moeten er soms voor dv nog extra drivers komen en zijn de huidigge aleen voor av. Als iemand het weet hou ik me aan bevolen.

Bvd Rob

Kino en dv camcorder.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/14, 14:56:18 »
Nee... Nieuwe drivers zijn normaal gesproken niet nodig, of je moet een heel exotisch kaartje hebben.

Om de firewire kaart onder Ubuntu aan de gang te krijgen kun je kino ook opstarten in de terminal met gksudo kino. Na het invoeren van jouw wachtwoord kun je wel gebruik maken van de firewire poort.

Deze methode is makkelijk maar heeft 1 nadeel. De bestanden die eventueel aangemaakt worden hebben als eigenaar Root. Na het aanmaken van deze bestanden (binnenhalen van de film bijv) is het dan ook vaak het makkelijks om even kino af te sluiten.

Daarna even de rechten van de bestanden aanpassen. Ik doe dit altijd met gksudo nautilus. Dan kan ik snel naar de map toe waar de bestanden staan en daar de rechten eenvoudig aanpassen. Daarna sluit ik wel gelijk weer nautilus.

Succes ermee

PA3DLK

• Gast
Kino en dv camcorder.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/14, 17:35:31 »
Hartelijk dank zal het gaan proberen.
Rob

PA3DLK

• Gast
Kino en dv camcorder.
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/14, 17:49:27 »
Proberen is geslaagt het werkt inderdaad nu wel.
Nogmaals dank rob