Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem: Iedere audio player loopt vast.  (gelezen 2169 keer)

Tsjies

• Gast
Probleem: Iedere audio player loopt vast.
« Gepost op: 2007/11/06, 08:16:53 »
Het is vast en zeker iets heel simpels. Welke audioplayer ik ook gebruik, na een tijdje lopen ze allemaal vast en jagen de cpu op naar 100%. Eerst dacht ik dat het aan de MP3 decodering lag maar met flac gaat het net zo. Heb nu Amarok, Exaile en Rhytmbox geprobeerd en die geven alle hetzelfde resultaat.
Ik heb overigens wel geluid want als ik mazzel heb, hoor ik eerst een stukje muziek voor hij ermee kapt.

Overigens heb ik hetzelfde met Flash in Firefox maar ik weet niet of dat dezelfde oorzaak heeft.

Ik draai Gutsy op een enigszins belegen Toshiba Satellite A60. Als er meer informatie nodig is, hoor ik dat graag.

Hulp en tips worden zeer op prijs gesteld,

Tsjies

« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/06, 08:20:53 »
toets top in in een terminal en kijk welk proces je cpu zo opjaagd , met de "q" toets sluit je top overigens weer af, en vertel het resultaat hier eens.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/06, 10:34:38 »
Heb je deze handleiding al eens van Atot Z gevolgd?
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/multimedia/multimedia_installeren/

Tsjies

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/06, 13:04:51 »
@deFrysk  Als ik Amarok laat spelen, krijg ik amarokapp en Xorg die beide zo'n 50% cpu pakken. Als ik Exaile draai, komt een proces dat "Python" heet boven de 99%. Rhytmbox gaat ook gelijk naar de 99%. Amarok kan ik nog netjes afsluiten maar blijft behoorlijk cpu gebruiken in de "sleep" status. De andere twee heb ik hard moet beeindigen. Enig idee?

Tsjies

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/06, 13:07:02 »
@pjotr123  Nee, deze handleiding heb ik nog niet gevolgd, wel een aantal andere. Kan het niet zo zijn dat ik ondertussen veel te veel "rommel" heb geinstalleerd en nu de nodige confliceten ga krijgen? Zal in ieder geval de door jou aangegeven stappen nog eens volgen en het resultaat laten weten.

Offline Kev

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/06, 16:27:29 »
Als het probleem blijft en je zou een nieuwe installatie overwegen, doe het dan allemaal via de info op de documentatie.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Tsjies

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/06, 20:29:31 »
Info op de documentatie? Zoals in de link hierboven bedoel je? Wat zoeken erg lastig maakt, is dat lang niet overal vermeld staat voor welke versie van Ubuntu de oplossing is bedoeld en soms staat er in het geheel geen datum bij. Kennelijk is er in Gutsy nogal wat veranderd.

« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/07, 10:30:11 »
Dat valt wel mee hoor Tsjies
Als er niks bij staat, mag je er meestal vanuit gaan dat het voor Gutsy ook werkt.
En soms staat er expliciet bij dat het voor Feisty is - in dat geval werkt het vaak ook voor Gutsy, alleen moet je misschien iets meer zoeken omdat de scherm-afbeeldingen er een beetje anders uitzien.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/07, 10:44:27 »
Alle handleidingen in de officiƫle documentatie van Ubuntu-NL zijn voor Gutsy 7.10, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.

Tsjies

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/07, 13:47:28 »
OK, het werkt. Heb zo ongeveer alles wat met media te maken heeft verwijderd en opnieuw geinstalleerd volgens bovenstaande instructies. Bedankt voor jullie hulp.

« Reactie #10 Gepost op: 2007/11/07, 15:48:52 »
ok! das ook weer gelukt!