Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: K3B loopt vast  (gelezen 2065 keer)

Offline Marinus

• Lid
K3B loopt vast
« Gepost op: 2007/05/15, 10:43:02 »
Bij het opstarten loopt K3B vast op het opstartscherm. Er komt dan zo'n groot logo van K3B op het midden van het scherm, linksonder staat daar dan ready op. Normaal gaat dit "logokader" weg. Ook het klokje draait dan niet meer. Ik kan kan wel de muis (klokje) bewegen, maar dat is dan ook alles, ergens op klikken gaat niet. Het enigste wat ik dan kan doen is de pc geheel afzetten waarna hij weer normaal opstart. K3B totaal verwijderen helpt ook niet, na terug installeren zelfde probleem. Ik vermoed dat er toch nog ergens configuratiebestanden blijven staan, ik kan ze alleen niet vinden. Ik vind toch dat bij een programma totaal verwijderen ook alles betreffende dat programma weg zou moeten zijn. maar dat is dus niet het geval, ook al bij andere programma's ondervonden.
Wie kan mij helpen om dit probleem met K3B op te lossen?
Ubuntu 12.04 Unity

Offline Soul-Sing

• Lid
K3B loopt vast
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/15, 11:18:00 »
het is idd zo dat bij de installatie van k3b een aantal depend./pakketten wordt mee-ingeinstalleerd.
start k3b eens in de terminal, en post hier de foutmeldingen in de terminal.

Offline Marinus

• Lid
K3B loopt vast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/15, 12:21:45 »
Dat kan ik niet, na opstarten k3b kan ik niet meer aan het terminalvenster om te lezen of te copieëren. Ik heb alle bijbehorende programma's ook verwijderd, daarna k3b weer geïnstalleerd, zelfde resultaat.
Ubuntu 12.04 Unity

Offline Marinus

• Lid
K3B loopt vast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/15, 12:28:44 »
Citaat van: Marinus
Dat kan ik niet, na opstarten k3b kan ik niet meer aan het terminalvenster om te lezen of te copieëren. Ik heb alle bijbehorende programma's ook verwijderd, daarna k3b weer geïnstalleerd, zelfde resultaat.
Ik heb ook een cleaninstall van Feisty gedaan maar zelfde resultaat. Dus heb het vermoeden dat configuratiebestanden van k3b op partitie home staan. Ook Nautilus-cd-burner doet het niet, die blijft maar vragen een cdr/cdrw te plaatsen, wat ik uiteraard gedaan heb.
Ubuntu 12.04 Unity

Offline Marinus

• Lid
K3B loopt vast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/06, 13:55:40 »
Probleem als hierboven beschreven is weer terug. Ook op Gutsy zelfde probleem na clean install. Ben nu weer terug op Feisty maar probleem blijft.
Iemand een idee?
Ubuntu 12.04 Unity

Offline Dave

• Lid
K3B loopt vast
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/06, 16:50:15 »
is het alleen met k3b of ook met bijvoorbeeld Gnomebaker?

dan zou je het in de brander ook kunnen zoeken.

KwastjeModus

• Gast
K3B loopt vast
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/06, 17:15:30 »
Probleem als hierboven beschreven is weer terug. Ook op Gutsy zelfde probleem na clean install. Ben nu weer terug op Feisty maar probleem blijft.
Iemand een idee?
Ik heb destijds een soortgelijk probleem gehad. Bij mij had het er toen mee te maken dat ik twee dvd spelers/branders had die allebei als master waren ingesteld. Bij mij was het probleem opgelost toen ik de jumper van een van de twee als slave omzette.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar bij was het destijds hiermee opgelost.

Offline Marinus

• Lid
K3B loopt vast
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/06, 17:58:46 »
Citaat van: Dave
is het alleen met k3b of ook met bijvoorbeeld Gnomebaker?

dan zou je het in de brander ook kunnen zoeken.
Gnomebaker doet het wél. zojuist geïnstalleerd en geprobeerd. Maar ik zou K3B toch graag terug werkend krijgen, ik was er héél tevreden over.
Ubuntu 12.04 Unity

Offline Marinus

• Lid
K3B loopt vast
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/06, 18:00:15 »
Citaat van: burgerleo
Iemand een idee?
Ik heb destijds een soortgelijk probleem gehad. Bij mij had het er toen mee te maken dat ik twee dvd spelers/branders had die allebei als master waren ingesteld. Bij mij was het probleem opgelost toen ik de jumper van een van de twee als slave omzette.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar bij was het destijds hiermee opgelost.
Daaraan kan het niet liggen ... het heeft maanden goed gewerkt. Maar toch bedankt natuurlijk.
Ubuntu 12.04 Unity

Offline Dave

• Lid
K3B loopt vast
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/06, 19:36:55 »
ja oke maar dat kun je nu dus uitsluiten als gnomebaker wel werkt.

heb je het al eens verwijderd ook met de instellingen? heb in de home gekeken maar zie zo gauw niet waar het wat op zou slaan.

misschien dat de optie purge wat kan betekenen?
sudo apt-get purge remove k3b

Offline Marinus

• Lid
K3B loopt vast
« Reactie #10 Gepost op: 2007/11/06, 21:53:22 »
Citaat van: Dave
ja oke maar dat kun je nu dus uitsluiten als gnomebaker wel werkt.

heb je het al eens verwijderd ook met de instellingen? heb in de home gekeken maar zie zo gauw niet waar het wat op zou slaan.

misschien dat de optie purge wat kan betekenen?
sudo apt-get purge remove k3b
Met purge krijg ik een foutmelding dat hij die opdracht niet kent. Ik heb ook in Home gezocht (ook verborgen bestanden) maar kan niets vinden. Ben nu bezig mijn data op cd's op te slaan, en dan maar een clean install met ook Home formateren. Weet het ook anders niet. Ik vind geen backup prog. om op cd's (rw) op te slaan.
Welke mappen moet ik ook op cd opslaan om mijn mails en bladwijzers en adresboek niet kwijt te zijn? Ik gebruik Thunderbird.
Ubuntu 12.04 Unity

Offline Dave

• Lid
K3B loopt vast
« Reactie #11 Gepost op: 2007/11/07, 00:39:47 »
.thunderbird en zou .mozilla ook maar meenemen. scheelt met de adons.

eens nalopen waar je data en instellingen van wilt bewaren.

Kunt ook alles wat je kwijt wilt gewoon wissen en de rest aan data laten staan.