Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 7300 Gs  (gelezen 6314 keer)

Tomick

• Gast
7300 Gs
« Reactie #25 Gepost op: 2008/02/08, 19:43:44 »
Gedaan, heb je misschien msn? is misschien makkelijker?

HIj is gerstarted en ik heb nu weer gewoon de optie restricted driver...

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
7300 Gs
« Reactie #26 Gepost op: 2008/02/08, 19:44:32 »
Tip: na installatie eerst dit doen (hele lijst afwerken):
http://computertip.googlepages.com/directdoen

Tomick

• Gast
7300 Gs
« Reactie #27 Gepost op: 2008/02/08, 19:51:09 »
Citaat van: Richard_Rahl
Op mijn laptop heb ik ook problemen (gekregen) met open-source drivers. De methode die ik je aanbood bleek bij mij ook niet te werken. Ik denk dat, net als bij mij, je kaart een restricted driver van Nvidia nodig heeft. Dus: systeem --> beheer --> beperkt ondersteunde stuurprogramma's. In het venstertje alles aanvinken.
Onze GeForce 7 en 8 kaarten zijn blijkbaar afhankelijk van de fabrikant wat drivers betreft. De eerdere oplossing die ik je gaf (met die screenshots) werkte echter wel op mijn desktop computer met GeForce 6200. Daarvoor zijn dus wel " goede" open-source drivers voor beschikbaar. Dit was dus een ander geval, in tegenstelling tot mijn verwachting.
Nou dat heb ik nog niet gedaan (omdat je vroeg nog niks te doen)

Maar ik heb het wel proberen aan te vinken en dan krijg ik dit schermpje (zoals ik als een gezegd had zonder een screenshot):

Nou verder ga ik nog niks proberen, dus ik wacht geduldig af op je antwpprd ;)

Tomick

• Gast
7300 Gs
« Reactie #28 Gepost op: 2008/02/08, 20:17:32 »
Ok ok ik heb geen geduld maar....

Ziet er goed uit he..

Nou ik heb volgende gedaan...eigenlijk per ongeluk....

Ik kreeg een tip van die ene jongenman pjotr...

Op die site van hem stond hoe je makkelijke software kon installeren, ik wist eigenlijk al dat het zo moest, maar het lukte me toen niet, ik heb het toen maar opgegeven...nu weer ik weer gestimuleerd om het nog eens te proberen....maar helaas ik kreeg weer deze melding:

Ik had al in de gaten dat dat niet klopte, want als hij dat aangeeft zou ik NIKS kunnen instaleren...

Nou toen kwam ik in dit menu'tje (ook van de site):

Daar moest ik de optie van het CD ding uitvinken....

Ik denk vink voor de lol eens die andere optie's aan...en verrek ! ik kreeg daarna niet meer :

Maar hij downloade gewoon, ik denk misschien doet hij nu ook de NVIDIA driver downloaden.....en ja hoor!!! Even herstarten..... en nu kijken of ook echte alle grafische opties het doen! :)

In ieder geval bedankt voor al jullie hulp en vooral jij Peter!

Mocht er nog iets zijn, ik vind jullie wel weer :P

Nogmaals bedankt,

Mick

Tomick

• Gast
7300 Gs
« Reactie #29 Gepost op: 2008/02/08, 22:40:30 »
Verder kan iemand me nog helpen.... ik heb maar 2 grafische omgevings terwijl normaal 4 is.... Ik heb dus nu ook geen kubus, maar een flip flop scherm die ik ook alle kanten kan opdraaiien....  ik wil graag 4 grafische omgevings, hoe stel ik dat in?

Of noem je dat werkbladen?

Ik krijg overigens soms automatisch deze melding:

Cant mount ...
mount: block device /dev/fd0 is write-protected, mounting read-only

mount: i could not determine the filesystem type, and none was specified

Tomick

• Gast
7300 Gs
« Reactie #30 Gepost op: 2008/02/08, 22:46:06 »
Never mind, ik heb het al op de zoekterm  "werkbladen" gevonden....gewoon rechtermuisklik en dan instellen..haha te makkelijk :P

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
7300 Gs
« Reactie #31 Gepost op: 2008/02/08, 22:49:32 »
Citaat van: Tomick

Cant mount ...

Die melding is van je diskettestation (fd = floppy disk). Heb je er een diskette in zitten?

Tomick

• Gast
7300 Gs
« Reactie #32 Gepost op: 2008/02/09, 09:35:49 »
Citaat van: pjotr123

Cant mount ...

Die melding is van je diskettestation (fd = floppy disk). Heb je er een diskette in zitten?
Een externe harddrive, maar die doet het gewoon :S

Ik krijg de melding maar af en toe, misschien deed het herstarten al wonderen, mocht het de volgende keeren weer gebeuren, laat ik wel wat weten ;)

Gr,

Mick

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
7300 Gs
« Reactie #33 Gepost op: 2008/02/09, 20:37:05 »

[url]http://img252.imageshack.us/img252/2294/screenshot3du2.th.png[/url]

Ziet er goed uit he..

Op die site van hem stond hoe je makkelijke software kon installeren, ik wist eigenlijk al dat het zo moest, maar het lukte me toen niet, ik heb het toen maar opgegeven...nu weer ik weer gestimuleerd om het nog eens te proberen....maar helaas ik kreeg weer deze melding:

[url]http://img138.imageshack.us/img138/6916/screenshot1mg0.th.png[/url]

Ik had al in de gaten dat dat niet klopte, want als hij dat aangeeft zou ik NIKS kunnen instaleren...

[url]http://img258.imageshack.us/img258/476/screenshot4kn7.th.png[/url]

Ik denk vink voor de lol eens die andere optie's aan...en verrek ! ik kreeg daarna niet meer :

Maar hij downloade gewoon, ik denk misschien doet hij nu ook de NVIDIA driver downloaden.....en ja hoor!!! Even herstarten..... en nu kijken of ook echte alle grafische opties het doen! :)

Nogmaals bedankt,

Mick
In post # 18 had ik dat v an de sodftware sources toch al gezegd? Ubuntu moet immers weten waar hij op mag zoeken naar software. En nu kun je hem ook op NL zetten als je dat wil.

Tomick

• Gast
7300 Gs
« Reactie #34 Gepost op: 2008/02/11, 09:41:34 »
Citaat van: Richard_Rahl

[url]http://img252.imageshack.us/img252/2294/screenshot3du2.th.png[/url]

Ziet er goed uit he..

[url]http://img258.imageshack.us/img258/476/screenshot4kn7.th.png[/url]

Nogmaals bedankt,

Mick
In post # 18 had ik dat v an de sodftware sources toch al gezegd? Ubuntu moet immers weten waar hij op mag zoeken naar software. En nu kun je hem ook op NL zetten als je dat wil.
Ja sorry, ik zie het ook nu pas...

Ik had niet naar de screens gekeken, omdat ik niet voorbij je eerste stap kwam...

Toch bedankt :)

7300 Gs
« Reactie #35 Gepost op: 2008/02/27, 13:33:18 »
Mijn excuses voor mijn eerdere topic, die blijkbaar te voorbarig was. ( Installatie beginners/driver problemen? ) Ik heb dus ook een Nvidea Geforce 7300 GS. En ik heb mijn computer nu opnieuw geinstalleerd, er staat nu ubuntu op, gister heb ik dat ook geprobeert maar na dat ik de beperkt ondersteunde drivers van nieuwe Nvidea kaarten had geactiveerd, herstartte ik mijn computer en kreeg ik een zwart beeld, meer gebeurde er niet. Geen "no input signal" Maar gewoon een zwart beeld. Ik heb een lcd/tft scherm, 29" van het merk Prestigio. Ik heb eerder ubuntu ge"installeerd voordat ik deze videokaart had en toen werkte het prima, maar ik heb een Intel onboard video kaart, en wil nu graag de geforce gebruiken, de topic die ik geplaatst hebt was vanaf de live cd, nu heb ik ubuntu inmiddels opnieuw geinstalleerd en bij beheer/graphics/ op drivers geklikt, Ik heb daar Geforce 7 series gekozen en mijn computer opnieuw opgestart, nu werkt alles prima behalve dat er nog steeds geen 3d ondersteuning is, net zoals dat er geen ondersteuning is voor visuele effecten. De beperkte ondersteuning voor Nvidea is niet geactiveerd dus, daar vraagt hij naar maar als ik dat doe ben ik bang dat ik weer een zwart beeld krijg zoals de vorige keer dat ik dat deed. Het zwarte beeld komt na de splash screen, waar het inlog scherm van Ubuntu hoort te zijn. Kan iemand mij helpen? Mvg. Arjan.

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
7300 Gs
« Reactie #36 Gepost op: 2008/03/06, 18:58:47 »
Probeer eens de boel te verbinden d.m.v. D-sub (VGA) i.p.v. DVI (als je dat gebruikt). Je scherm: Generic als "merk"--> ... x ... lcd panel. Indien nodig "widescreen" aankruisen. Eens zien of dat helpt.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
7300 Gs
« Reactie #37 Gepost op: 2008/03/06, 19:00:39 »
Doe eens dit:
http://computertip.googlepages.com/grafischeomgevingherstellen

Kies als driver "nvidia". Werkt die niet goed, herhaal dan de procedure en kies als driver "nv".