Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Feisty gecrasht!  (gelezen 986 keer)

Offline jw

• Lid
Feisty gecrasht!
« Gepost op: 2007/10/30, 20:05:57 »
Nou het is me gelukt, mijn eerste grote crash in twee jaar ubuntugebruik. Eigen schuld dikke bult: heb geprobeerd een trackball muis te configureren via gksudo gedit /etc/X11/xorg.conf, en wijzigingen daarin aangebracht. Gevolg Ubuntu start niet meer op.

Kan ik xorg weer repareren? (heb een alternate cd 7.04)
Of moet ik gewoon 7.10 (grafisch install) erop zetten, nadat ik met die live cd bestanden eraf heb gehaald?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Feisty gecrasht!
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/30, 20:16:10 »
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

mickvdv

• Gast
Feisty gecrasht!
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/30, 20:20:34 »
Best wel een beetje niet slim om geen backup te maken. Misschien is er een programma dat dat wel heeft gedaan. Het wordt dan iets van xorg.conf.2.

Je kan natuurlijk ook met

sudo nano /etc/X11/xorg.confje bestanden bewerken.

Offline jw

• Lid
Feisty gecrasht!
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/30, 20:29:21 »
Bedankt voor de antwoorden.

Kan ik dat commando sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg gewoon na het opstartscherm uitvoeren? (rood met blauw scherm, met aparte symbolen om het beeld, het lijkt wel een blue screen of death a la win, lang niet gehad......)

Nee niet bepaald slim om niente backups te maken. Ben daar erg laks in altijd al geweest. Zal meer de usb stick gaan gebruiken, en paar bijkopen.

Offline siegi

• Lid
Feisty gecrasht!
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/30, 20:31:02 »
Als je dat blauw scherm hebt.
Duw dan eens eerst alt-control f1 in.
Vervolgens kan je inloggen en kan je het commando uitvoeren.

Feisty gecrasht!
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/30, 20:32:59 »
opstarten in single user mode, kan je voor kiezen als grub word geladen en dan sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg en dan kan je overal wel met ja antwoorden en dan zou het weer in orde moeten zijn.

ja idd eerst even inloggen :D
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

Offline jw

• Lid
Feisty gecrasht!
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/30, 21:11:14 »
De ctrl-alt-f1 en inloggen, daarna die opdrachtregel, en ben er weer, antwoord dit met die gecrashte bak! Ongelovelijk hoe vlot je hem weer op gang hebt. Ik had het spul al op zolder gezet, zal het spul weer naar beneden slepen ;-) Geloof het of niet, het is een overgeklokte p3 840mhz/512mb, geschapen voor linux. (zonder beryl natuurlijk)

Maar wil toch een keer de scrollknoppen van de trackball muis werkend hebben.

Bedankt!!