Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Speciale tekens  (gelezen 837 keer)

Speciale tekens
« Gepost op: 2007/10/28, 17:29:03 »
Bestaat er in Ubuntu een mogelijkheid om zelf een speciaal teken te maken?
Ik bedoel ik heet Gijs, kan je daar een lange ij van maken, dus de i en j aan elkaar net zoals vroeger op school.
Wellicht een beetje zelf ingenomen, zou wel leuk zijn als het kon. :)

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Speciale tekens
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/28, 17:32:06 »
Mij is altijd geleerd dat in het nederlands bij tekstverwerken en typen de ij gebruikt wordt als ÿ. Maar zoals je ziet... je kunt een dubbele punt op de y zetten ;)

Speciale tekens
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/28, 17:51:33 »
Ik weet het, maar ik schreef het altijd op school, tijdje terug hoor, en verder altijd gedaan met mijn naam en zo en woorden zoals als het IJsselmeer, ijsje etc.
Ja en een dubbele punt op de ypsilon vindt ik niet zo mooi, ik vindt het verbindings bochtje juist zo mooi. Dus als iemand weet hoe je dit kan maken, of kan zeggen dit lukt niet.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Speciale tekens
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/28, 19:02:41 »
Ik ben even gaan kijken in het Tekentabel (Toepassingen -> Hulpmiddelen -> Tekentabel). Daar staat ie inderdaad tussen. u+0133, daar kopieren... en plakken :P

In Tekentabel staan zo ongeveer alle tekens die er te maken zijn.

Voor het paneel is er iets vergelijkbaars. Rechtermuisknop op de balk -> toevoegen aan paneel -> Palet met tekens en symbolen.

Veel plezier ermee