Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wine probleem  (gelezen 779 keer)

jandaas

• Gast
wine probleem
« Gepost op: 2007/10/29, 22:29:03 »
Ik draai op 2 computers Ubuntu 7.10. De ene is een upgrade van 7.04 naar 7.10 en de andere is een verse installatie.
Op 7.04 had ik een programma onder wine draaien (Chaos.exe) dat werkte perfect. Ik mounte via fstab een database van mijn server. Die database behoort bij chaos.exe. (Op mijn windows computer draai ik ook chaos.exe met dezelfde database op de serve).
Na de upgrade blijft alles goed werken. Tot zover dus geen probleem. Echter na de verse installatie op de andere computer krijg ik de zaak niet meer aan de praat. via fstab wordt de database keurig gemount, Het programma start wel maar geeft onmiddellijk de volgende foutmelding:
access violation at address 006A9FCB in module chaos.exe read of address 00000273. Daarna klik ik op OK, en start het programma verder, maar daarna kan ik ook niet in het programma handmatig bij de database komen. De cofiguratie van wine is dezelfde als op de andere computer het is mij een raadsel.
Heeft iemand enig idee?

Offline SWAT

• Administrator
wine probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/30, 09:08:32 »
Probeer de oudere wine versie weer te installeren. Lijkt me een wine fout en wine kan in principe altijd (bij elke versie) ervoor zorgen dat je applicaties niet werken. Teruggaan naar de wine versie van Feisty dan en dat uitproberen.

jandaas

• Gast
wine probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/30, 09:17:24 »
Dank voor je antwoord SWAT. Ik heb de zaak als volgt opgelost: het bleek, dat de achtergrond, waarin de verschillende onderdelen worden geladen, te klein was. In windows wordt die automatisch vergroot. Onder Wine moet dat dus op de hand, als je in het programma bent.

wine probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/31, 12:04:06 »
Ter info:

In verband met Wine is er sinds vandaag een speciaal wine-forum geopend.
Alle kennis van Wine wordt dus voor het eerst gecentreerd op 1 plek:

http://www.wine-forum.org/index.php