Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: recovery mode 2.6.22  (gelezen 1102 keer)

Offline Eddie

• Lid
recovery mode 2.6.22
« Gepost op: 2007/10/24, 14:40:55 »
Onlangs heb ik met nogal wat moeite 2.6.22 met de CK-1 patch geinstalleerd. Het probleem zat in libc6. De gewone 2.6.22 werkt nu goed met bv. realtime-XMMS. Ik heb de recovery mode nodig voor een andere realtime player, brutus. In deze mode krijg ik allerlei onverklaarbare foutmeldingen. Bv. bij 'gedit': cannot open display. Bij het opstarten van shell scripts (die op mijn vorige computer met 2.6.16rt goed werkten): 'command not found' of 'bad interpreter, no such file or directory'.

Wie heeft een idee over wat ier aan de hand kan zijn?

M.vr.gr.
Eddie

recovery mode 2.6.22
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/24, 15:41:08 »
gedit zal niet werken in recovery mode...alternatief is nano, en er zullen nog wel anderen zijn...

en om zo een script te openen, zit ge in de goede directory?

Offline woteb

• Lid
recovery mode 2.6.22
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/24, 17:20:05 »
Installeer anders mc

apt-get install mc

Binnen mc zit een editor genaamd mcedit.

Hiermee kun je heel makkelijk aan de gang, inclusief regels kopiƫren e.d.

MC is sowieso een prachtig tooltje.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Eddie

• Lid
recovery mode 2.6.22
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/24, 17:20:55 »
Wat betreft 'gedit' hebt U helemaal gelijk, ik heb dit eerder waarschijnlijk in de generic kernel gedaan. Ik kan wel 'vi' gebruiken, dat ken ik nog van heel lang geleden.

Helaas heb ik reeds meerdere malen gecontroleerd of ik in de source directory zit van de scripts, bovendien staan ze in /usr/bin. Ook heb ik zojuist nog even op de oude machine gekeken en daar werkt alles wel. (Voor de volledigheid, daar staat 2.6.20-16-generic op en 2.6.21-ck2.64).

M.vr.gr.
Eddie

recovery mode 2.6.22
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/24, 18:17:13 »
wat is er zo speciaal aan die ck patch als ik vragen mag?

want in gutsy zit gewoon de 2.6.22 kernel...

Offline Eddie

• Lid
recovery mode 2.6.22
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/24, 19:22:27 »
Er zijn diverse realtime patches, die van Ingo Molnar is de bekendste, die van Con Kolivas (ck1) schijnt beter te presteren.

Op www.diyaudio.com vind ik hierover:

"The Ingo Molnar rt-scheduler won't be better than the Con Kolivas patch. Of course it is better than the standard preempted kernel. The sound gets really worse compared to ck. Anyhow -- sooner or later we have to live with the Molnar scheduler.
I tried to figure out what's going on with the help of Ingo (a real nice guy btw). Or better Ingo tried to do it with me supporting him  . Ingo led me through a debugging exercise without producing a useful result.
I have to admit though that it really got to complicated after a while. With the debugging switched on I encountered heavy underruns,
which proved that I am really running at the system limits with the current settings. At this point we stopped the investigations."

zie: http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=&threadid=93315&perpage=25&highlight=&pagenumber=11

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
recovery mode 2.6.22
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/24, 19:44:36 »
Con Kolivas is al een tijdje gestopt met het ontwikkelen van patches.
Het kan zijn dat die patch nog werkt op de huidige kernel, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Over een tijdje zal die sowieso niet meer werken.

Offline Eddie

• Lid
recovery mode 2.6.22
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/25, 12:22:00 »
De 2.6.22 kernel met ck1-patch werkt wel in de grafische mode en hiermee kan ik met XMMS muziek afspelen in realtime gebruikmakend van schedtool.

In de recovery mode van deze kernel gaat het fout, zoals gemeld, terwijl dit bij tenminste twee andere personen gewoon goed werkt. Ergens zit er dus iets fout maar ik heb geen flauw idee waar. Ik heb wel contact gezocht met deze anderen maar nog geen respons gehad.