Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: aMSN en DVD probleem  (gelezen 1284 keer)

wiem

• Gast
aMSN en DVD probleem
« Gepost op: 2007/10/23, 00:12:54 »
beste mensen,

Ik heb 2 problemen waar ik niet meer aan uit kan.
EERSTE: aMSN :

Ik had net de laatste versie van aMSN geinstalleerd ( 0.97) en dat werkte prima. Tot ik de 3D effecten inschakelde en mijn unsupported NVidia kaart driver ging gebruiken. Sindsdien kan ik aMSN nog wel openen, maar de inhoud blijft een wit scherm.... en ik kan dus de namen, en groeplijsten niet meer zien. ik krijg ook geen balken meer te zien waar ik me moet inloggen. Wat nu? ( ik heb die 3D effecten al uit gezet maar dat heeft geen zin blijkbaar, dan die driver disabelen durf ik niet ,want dan denk ik dat ik geen beeld meer ga hebben de volgende keer ik de pc opstart.)

TWEEDE probleem DVD's spelen:

Ik heb de wiki gevolgd en dus die libdvdcss code ( ofzoiets ) geinstalleerd. en de codes nog voor regio 2 gezet, maar ik kan toch nog steeds geen DVD's afspelen,.... wat nu.

Ik zou het zeer erg op prijs stellen moest er iemand mij willen helpen. Ik denk toch niet dat ik de enige ben met deze problemen?

Alvast bedankt,
wiem

menollo

• Gast
aMSN en DVD probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/23, 02:21:39 »
Eerste over aMSN zou ik graag willen weten welke videodriver je gebruikt (nv of nvidia), kan je zien door in console het volgende te typen:
cat /etc/X11/xorg.conf
en dan te zoeken naar Driver  onder Section "Device"

En het probleem met DVDs, zou ik aanraden om VLC eens te proberen.. deze kan je installeren op 2 manieren: grafisch:
ga naar Systeem->Beheer->Synaptic pakketenbeheer, en vink vlc aan
met console:
typ in console: sudo apt-get install vlc

vlc is daarna te starten via: Toepassingen->Audio en Video-> VLC media player

Hoop dat ik je beetje heb kunnen helpen,

Menollo

aMSN en DVD probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/23, 02:29:32 »
Zullen we eerst je beeld probje oplossen ??

Stel het gebeurd in de toekomst dat je geen beeld meer hebt en alleen in veilige modes kan opstarten.
Zorg dan dat je de volgende opdracht bij de hand hebt:
sudo nano /etc/X11/xorg.confdeze opdracht kan je nu ook doen in terminal maar dan word het:
sudo gedit /etc/X11/xorg.confgedit is namelijk een grafische edittor en nano of vi zijn voor in terminal.

bekijk de uitkomst nu eens rustig totdat je 1 regel ziet waar 2 woordjes staan en de laatste is "nvidia"

Wanneer je dit nu verandert in vesa en opnieuw boot heb je altijd weer beeld.

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

wiem

• Gast
aMSN en DVD probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/23, 22:26:31 »
Het is een nvidia driver !

Offline glupper68

• Lid
aMSN en DVD probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/23, 22:30:22 »
het witte scherm wordt veroorzaakt door een confolict mer compiz denk ik.  Zie de opgeloste tpoic " witte schermen....." van vandaag
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

wiem

• Gast
aMSN en DVD probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/23, 23:46:39 »
nu amsn vertoont niet alleen een witte kader, er is nog een blauwe (duidelijk van amsn afkomstige) streep zichtbaar in het kader....

( nu ik vind ook geen GL-desktop daar in de lijst onder system en voorkeuren ).....

aMSN en DVD probleem
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/24, 08:48:36 »
Waarom gebruik je niet kmess.
Persoonlijk vind ik inmiddels die veel prettiger dan amsn.
Het is wel op KDE gebaseerd, maar is echt een MSN-like messenger.

Monk.