Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Compiz  (gelezen 1137 keer)

Offline vliegje20

• Lid
Compiz
« Gepost op: 2007/10/20, 15:01:50 »
Zou iemand mij alsjeblieft stap voor stap uit willen leggen hoe je met compiz de effecten in kan stellen.

CompizConfig is geinstalleerd maar verder snap ik het niet.

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
Compiz
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/20, 15:40:47 »
Gebruik je Gutsy? Dan is het gemakkelijk.

Ga naar systeem voorkeuren uiterlijk en helemaal rechts zit een tabblad waar je de effecten aan kunt zetten. Eventueel voor meer opties kun je het pakket compizconfig-settings-manager installeren. Dan kun je alle extra effecten bij systeem voorkeuren compiz manager extra instellingen invoeren.

Offline vliegje20

• Lid
Compiz
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/20, 15:50:57 »
Ik heb het geprobeerd maar als ik bijvoorbeeld water effect pak of wobbely windows dan werkt het niet.

En ja kheb gutsy

Offline wutnubu

• Lid
Compiz
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/20, 15:59:18 »
Kijk hier eens: http://wiki.compiz-fusion.org/

Het water effect krijg ik ook niet voor elkaar, maar ik heb niet echt m'n best gedaan ervoor.
Ik denk dat je hoeveelheid geheugen en je grafische kaart van belang zijn hierin.

Ik heb hier 512 Mb en 1.7 Ghrz geheugen en processor

Succes

Offline vliegje20

• Lid
Compiz
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/20, 16:10:44 »
Ik heb hier 1024 mb ram
256 video geheugen geforce 8600gt
ik zal eens kijken of ik met de link wat kan maar de kubus lukt me ook niet

Offline Hanssun

• Lid
Compiz
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/20, 16:49:49 »
Citaat van: vliegje20
Zou iemand mij alsjeblieft stap voor stap uit willen leggen hoe je met compiz de effecten in kan stellen.

Hallo , de waterdruppels stel je als volgt in eerst  start je Compizconfig settings manager op dan ga je naar water effect daar klik je op  algemeen daar kan je de golf en de snelheid van de druppels instellen de offset scale [grote van de golf]zet je op 7.6309 en de rain delay op 1[snelheid van de druppels] , dan moet je nog de toetsen toewijzen en dat doe je bij actions daar klik je op en  dan kan je  daar de toetsen toewijzen even op algemeen klikken en op initatie klikken en een toets toewijzen dus F9 ofzo dan op toggle klikken en ook een toets toewijzen F10
als je dan op F9 druk dan heb je een golf bij je muisaanwijzer [kan je stoppen door op esc te drukken] als je op F10 druk heb je  de regendruppels met ruitenwisser :) [kan je stoppen door op F10 te drukken]

Gr Hans,

Offline vliegje20

• Lid
Compiz
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/20, 17:00:10 »
Ok die werkt heel erg bedankt. Nu nog even de instellingen van de kubus bekijken. :)

Het probleem lag m aan die sneltoetsen ik dacht dat het klikken was en dat ie t dan zou doen.

Offline Hanssun

• Lid
Compiz
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/20, 17:09:54 »
Ok die werkt heel erg bedankt. Nu nog even de instellingen van de kubus bekijken. :)

Het probleem lag m aan die sneltoetsen ik dacht dat het klikken was en dat ie t dan zou doen.
je moet bij sommige  onderdelen de toetsen toewijzen zo ook bij de point fire on the screen dan kan je in een vuurlijn je naam op het scherm zetten , en je moet natuurlijk niet vergeten om even een vinkje te zetten bij  het onderdeel in Compizconfig settings manager .

Gr Hans,

Offline Hanssun

• Lid
Compiz
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/21, 09:33:15 »
Citaat van: Hanssun

Hallo , de waterdruppels stel je als volgt in eerst  start je Compizconfig settings manager op dan ga je naar water effect daar klik je op  algemeen daar kan je de golf en de snelheid van de druppels instellen de offset scale [grote van de golf]zet je op 7.6309 en de rain delay op 1[snelheid van de druppels] , dan moet je nog de toetsen toewijzen en dat doe je bij actions daar klik je op en  dan kan je  daar de toetsen toewijzen even op algemeen klikken en op initatie klikken en een toets toewijzen dus F9 ofzo dan op toggle klikken en ook een toets toewijzen F10
als je dan op F9 druk dan heb je een golf bij je muisaanwijzer [kan je stoppen door op esc te drukken] als je op F10 druk heb je  de regendruppels met ruitenwisser :) [kan je stoppen door op F10 te drukken]

Gr Hans,
nog even een aanvulling , als je toggle wiper op F11  bij regendruppels zet heb je ook een ruitenwisser die je scherm weer droog maakt.