@Basic
Ja, dat van die schone installatie, dat weet ik wel. Backups heb ik overigens gemaakt. Mijn bedoeling is meerledig:
* een beetje lui: ik heb nogal wat moeten zoeken om in Edgy mijn internet aan de praat te krijgen, mijn schermdriver juist te krijgen (ATI, weet je), nog wat Java te installeren (ben aan de laatste nieuwe, direct van Sun, dus niet uit de repo's), heb een hoop losse programma's geïnstalleerd, en anders moet ik dat allemaal opnieuw doen.
* wil bijleren, dus dit probleem geeft me een "goede" reden
* was zinnens om, na de drukte, Gutsy te downloaden en daarmee een clean install te doen
* op dat moment, kan ik, nu ik veel van die losse programma's gebruikt heb, beter kiezen dewelke ik dan definitief terug installeer.
@ Gandyman
Zal seffens eens effe proberen. Dat van die language-pack zit wel in de goeie richting, denk ik. Bij het updaten, merkte ik dat de "translation-nl" steeds genegeerd werd. Waarom, weet ik niet. Maar dat zou er wel eens verband mee kunnen hebben. Uiteraard weet ik niet of mijn desktop nu in 't Nederlands of in 't Engels is, dat kan ik aan die blokskes niet zien

Ik heb toen ook een paar keer gezien "failed to write to cache"...
Alvast bedankt voor je bijdrage, ik ga straks nog wat lezen (kort) en dan probeer ik het maar.