Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Foutmelding bij installatie pakketten v7.10  (gelezen 701 keer)

philvdk

• Gast
Foutmelding bij installatie pakketten v7.10
« Gepost op: 2007/10/18, 18:39:53 »
Verse installatie V.7.10

Bij héél veel pakketten die ik wil aanvinken, krijg ik volgend melding:

This application conflicts with other installed software. To install 'xxxx' the conflicting software must be removed first. Switch to the 'synaptic' package manager to resolve this conflict.

xxxx = de desbetreffende applicatie zoals XMMS, AMSN, VLC, noem maar op. Als ik switch naar de synaptic manager zoals wordt voorgesteld, krijg ik het omgekeerde, zelfde fout en er wordt gevraagd naar deze pakketmanager te switchen.

Vreemd, Iemand enig idee? En waar kan ik zien wat er in conflict is, want dat wordt niet medegedeeld...

tnx

Offline dude

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/18, 19:12:43 »
Ga naar System > Administration > Software Sources.

Ik heb alle Ubuntu Sources onder "downloadable from the internet" aangevinkt. Hierna deden mijn software sources en mijn restricted drivers het weer.

(Sorry, ik gebruik de Engelse versie...)

philvdk

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/18, 20:16:26 »
had ik nochtans ook al allemaal aangevinkt

philvdk

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/18, 20:36:31 »
nogmaals alles uit- en dan weer aangevinkt. Nu lijkt samba wel te worden binnengehaald, en ook VLC.
Ik vrees dat de belasting van de servers tijdelijk te hoog is en voor timeouts zorgt, want iedereen is nu wel een gutsy aan het installeren vrees ik.

Afin, voorlopig weer iets opgelost.

« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/18, 20:47:38 »
Citaat van: philvdk
had ik nochtans ook al allemaal aangevinkt
Ik heb ook de volgende problemen, hoe los ik dit op?

kan niet bij werken vanaf de cd inhet bericht staat  dat ik dan apt-cd moet gebruiken, helaas ik snap hier niet zo heel veel van.

cdrom:[Ubuntu 7.10 _Gutsy Gibbon_ - Beta i386 (20070925.2)]/dists/gutsy/main/binary-i386/Packages.gz: Om deze APT deze CD te laten herkennen kunt u best apt-cdrom gebruiken. 'apt-get update' is niet in staat om nieuwe CDs toe te voegen
cdrom:[Ubuntu 7.10 _Gutsy Gibbon_ - Beta i386 (20070925.2)]/dists/gutsy/restricted/binary-i386/Packages.gz: Om deze APT deze CD te laten herkennen kunt u best apt-cdrom gebruiken. 'apt-get update' is niet in staat om nieuwe CDs toe te voegen

kan iemand mij helpen aub.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)