Ipcop en PFSense werken bijde met een web-interface.
Dus via een andere pc log je in op de web-interface en stel je alles in.
PFSense is net een graadje beter en op dit moment zelfs stabieler dan commerciele software.
Ik heb zelf hier een pc draaien met PFSense en het bevalt uitstekent.
Echter zoals al eerder opgemerkt werken Ipcop en PFSense als standalone en ik vraag me af of je dit virtueel kan draaien op een pc.
PFSense vraagt tijdens de installatie wat je lan kaart is, je moet dan een netwerk stekker erin duwen waar data verkeer op is.
Na deze herkenning vraagt hij wat je WAN kant is en wederom moet je dan een netwerk stekker erin duwen.
Wanneer je meerdere NICs erin hebt zitten gaat hij vrolijk verder met vragen, echter dit worden dan OPT1 - OPT2 - enz enz totdat je NIC kaarten op zijn.
Of je breekt af door te zeggen dat je klaar bent.
Zoals eerder gezegd, zal je dus met dat wat jij wilt minimaal 3 NIC kaarten erin moeten hebben.
Echter ik vraag me werkelijk af wat je aanhaalt en of je niet beter gewoon een router kan kopen

Kijk ik heb het hier nodig omdat ik veel computers en servers heb staan en daarbij 2 WAN kanten nodig heb omdat er hier 2 lijnen binnen komen.
Daar komt bij dat ik een hele hoge troughput moet hebben en dit kunnen alleen de apparaten van 2000 euri en meer.
Dus mijn keuze was snel gemaakt he ??
Micro pctje bouwen die weinig stroom verbruikt en dan PFSense erop zetten.
Je kan ook eer WRAP bordje gebruiken natuurlijk.