Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wine/cedega en games  (gelezen 5005 keer)

Offline SWAT

• Administrator
Wine/cedega en games
« Reactie #25 Gepost op: 2007/07/01, 04:19:33 »
dat is al tijden bekend, voornamelijk omdat dit afhankelijk is van de game-makers. Als zij zouden kiezen voor opengl, zou het geen probleem zijn. (en geen windows-hooks gebruiken)
Daarnaast ben ik erg tevreden over mijn cedega abonnement, er staat precies welke spellen werken en tot in hoeverre deze horen te werken. Je weet dus wat je koopt.

Offline Patch

• Lid
Wine/cedega en games
« Reactie #26 Gepost op: 2007/07/02, 10:47:07 »
Als counstrike-speler kan ik je Wine aan bevelen. Momenteel wordt je hardware nog als DirectX8 compatible herkend en draait je game dus iets minder mooi dan onder XP (Vista ga ik niet op in. Mocht je het hebben: druk dan eens 10 seconden op superkey-E. Kun je lachen.)

DirectX9 ondersteuning is onderweg. Dus ik verwacht binnenkort wel full-force te kunnen CounterStriken op mijn Ubuntu systeem.
Computing is not about computers any more. It is about living.

bassreal

• Gast
Wine/cedega en games
« Reactie #27 Gepost op: 2007/10/08, 18:00:18 »
jaa maar met welke grafische kaart?
ik krijg css niet aan de praat met mijn ati mobility radeon x700
steam gaat vlot en hij start css op maar dan krijg ik het loading...-scherm en dan weer gewoon mijn desktop die dan van resolutie veranderd
als ik glxinfo in terminal geef voor de direct rendering geeft hij yes aan...
weet niet hoe ik verder moet