Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Domste vraag wellicht ooit kan ik mijn Office bestanden lezen?  (gelezen 1269 keer)

Relinquish

• Gast
Ik wilde EIGENlIJK wachten tot ik mijn nieuwe PC binnen heb alvorens Ubuntu te installeren op mijn oude pc. Nou heb ik ook nog een laptop staan, deze gebruik ik veel voor school en hierop staan best wel belangrijke bestanden (aantekeningen, berekeneningen ). Kan ik die aantekeningen (allemaal in Word) berekeningen (excel) openen met een of ander programma en zo ja, welk programma?

Ik had gelezen dat je gemakkelijk presentaties (e.d.) kon maken en delen met Windowsgebruikers, maar wil dit wel graag eerst even heel erg zeker weten voordat ik hem op mijn laptop zet, zit namelijk in mijn afstudeerjaar.

Relinquish

• Gast
Domste vraag wellicht ooit kan ik mijn Office bestanden lezen?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/06, 04:42:33 »
Ja OpenOffice heb ik net ook gevonden dankzij een paar links op de site. Ik gooi mijn huidige bestanden wel naar mijn vaste pc en mailbox en probeer het gewoon. Als het goed is zou het geen problemen moeten geven, maar goed dat zie ik vanzelf dan wel.

Ik ga er morgen gelijk mee aan de slag, wilde al een hele tijd overstappen naar Linux en nu jeuken mijn handen (de zoveelste foutmelding in XP...grrr). Hopelijk krijg ik het hele Linux gebeuren snel onder de knie dan kan ik meehelpen met ontwikkelen! Heb nogal wat ideeën waar microsoft (nog) niet mee is gekomen dus dat wordt nog leuk!

Bedankt voor je reactie in elk geval Arie! Had het zo laat in de nacht niet meer verwacht!

Morgen meld ik me hier weer met een big smile of een pest humeur als ik het niet voor elkaar krijg (slecht humeur is dan wel op mezelf gericht, kan het niet uitstaan als me iets niet lukt namelijk).

« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/06, 06:54:43 »
zeg, ga eens slapen man :D

« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/06, 08:51:34 »
Ik gebruik zelf office2000 onder codeweavers crossoveroffice, werkt perfect.

« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/06, 09:53:46 »
Citaat van: arie
Citaat van: sisosteven
slapen is voor watjes :)
Hahahahaha! :D

« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/06, 10:22:11 »
Citaat van: arie
slapen is voor watjes :)
Hahahahaha! :D
Ach, als wij van die koffie drinken waar het lepeltje in blijft rechtstaan, dan zullen we zelf ook wel blijven rechtstaan zeker? :D

En ja, ik doe niets anders als met openoffice word-documenten openen. Die leraar informatica van mij is zo een windows-schaap. Een echte micro-softie ;). Alhoewel hij stiekem hoopt dat linux de monopolie doorbreekt.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Relinquish

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/06, 10:56:43 »
Dan deel ik zijn hoop bij dezen van harte...ik word sch...t maar dan ook echt sch....t ziek van Windows op het moment! Wat een rampenfonds!

Linux schijnt stabieler te zijn, het is niet hetzelfde maar daar ben ik ook blij om, gezien mijn Microsoft ervaring is elk alternatief beter! (Unix gaat me te ver overigens, wel hardstikke stabiel wat ik hoor maar ik vind dit al een hele verandering)

Heb Open Office vannacht op mijn vaste PC geinstalleerd en kon er alles mee openen van word, dus ik verwacht geen problemen...indien de installatie van Ubuntu lukt dan...