Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Updaten of installeren lukt niet met ubuntu server 6.06LTS  (gelezen 744 keer)

Offline rytec

• Lid
Updaten of installeren lukt niet met ubuntu server 6.06LTS
« Gepost op: 2007/10/05, 23:11:14 »
Ik heb op een x86 computer ubuntu server gezet en na de installatie log ik in en voer ik met het commando sudo apt-get update uit.
hij gaat met het percentage tot 54% en dan na een tijdje geeft ie aan "tijdelijke fout bij het opzoeken van be.archive.ubuntu.com
als ik met de internet explorer naar dit adres ga kan ik alle mappen en bestanden zien.
dus lijkt mij dat de site bereikbaar is.
wat zou er nog meer kunnen zijn? zijn er bepaalde poorten behalve poort 80 die open moeten staan om updates, etc te kunnen uitvoeren?
ook als ik sudo apt-get install proftpd uitvoer lukt het niet. op het laatst krijg je melding E: kon pakket proftpd niet vinden.

Wie heeft tips?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Updaten of installeren lukt niet met ubuntu server 6.06LTS
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/06, 00:11:00 »
De Belgische server heeft volgens mij wat problemen de laatste tijd.
Met het commando sudo nano /etc/apt/sources.list kan je de locatie van de update-server veranderen.
Verander be.archive.ubuntu.com naar nl.archive.ubuntu.com en probeer het nog eens.