Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 8.04 start sinds updates niet meer op :(  (gelezen 638 keer)

Offline leendert

• Lid
    • Dutchgimpers.nl
Ubuntu 8.04 start sinds updates niet meer op :(
« Gepost op: 2008/05/17, 21:09:53 »
Beste mensen,

De vorige week heb ik Ubuntu ge update, sindsdien start het systeem helemaal niet meer op en krijg ik dit te zien:

Het ziet er erg dramatisch uit :(
Ubuntu is trouwens helemaal niet op sd2 geinstalleerd, maar dit is een usb stick die ik er wel eens in stop.
Maar of ik nu met of zonder usb stick opstart maakt geen verschil, ook de veilige modus geeft deze meldingen.

Ik zou het niet erg vinden als ik het systeem even opnieuw zou moeten installeren, is zo gebeurd.
Maar ik zou wel graag de mailtjes nog willen redden die ik had binnengehaald met Evolution.
Iemand een idee?

Offline siegi

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/17, 21:57:20 »
Je zegt dat sda2 een usb stick is? Als je de usb stick verwijderd zou de melding weg moeten zijn. Anders is het niet je usb stick. Volgens mij zegt ie ook dat het je root filesystem is dus waar linux op geinstalleerd is.

Ik zou gewoon fsck /dev/sda2 doen...

Offline jan11000

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/17, 22:03:40 »
fsck kun je alleen uitvoeren indien schijf niet gemount is.
Met SystemRescueCd kun je dit doen, dus booten vanaf cd en dan linux schijven fsck

Offline leendert

• Lid
    • Dutchgimpers.nl
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/17, 22:08:12 »
Citaat van: siegi
Je zegt dat sda2 een usb stick is? Als je de usb stick verwijderd zou de melding weg moeten zijn. Anders is het niet je usb stick. Volgens mij zegt ie ook dat het je root filesystem is dus waar linux op geinstalleerd is.

Ik zou gewoon fsck /dev/sda2 doen...
Wat kan het leven toch soms eenvoudig zijn :)

Het was inderdaad niet mijn usb-stick maar gewoon de partitie waar ik Ubuntu op heb staan.

En fsck heeft het probleem opgelost :)

Bedankt!

Offline siegi

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/17, 22:10:06 »
Citaat van: jan11000
fsck kun je alleen uitvoeren indien schijf niet gemount is.
Met SystemRescueCd kun je dit doen, dus booten vanaf cd en dan linux schijven fsck
Wel als de schijf read only gemount is :)