Ik krijg geluid uit mijn speakers. Alleen bij skype krijg ik geluid uit mijn koptelefoon. Ik denk dat dit zo ingesteld is. Dat alle programma's behalve skype over de ingebouwde speakers gaan.
Graag zou ik het zo willen doen:
Ingebouwde mic werkend
Scrollwiel geluid werkend
Al het geluid over de speaker wanneer er geen koptelefoon is aangesloten
Wanneer ik mijn USB (miss probleem) koptelefoon/microfoon combo aansluit het geluid over mijn koptelefoon gaat.
Ik denk niet dat dat allemaal gaat lukken. En waarschijnlijk zullen de juiste instellingen door trial en error gevonden moeten worden. Dus ik hoop dat je een geduldig persoon bent

1 - Ingebouwde mic werkend.
Die zou eigenlijk gewoon moeten werken onder Feisty. Welke ubuntu versie gebruik je? Kijk ook eens bij je volume control (dubbelklikken en bij de instellingen/preferences alle aanwezige geluidskanalen aanvinken). Bij het gedeelte "switches" moet dan waarschijnlijk de "Front Microphone" o.i.d. aangevinkt worden.
Het is misschien handig om een screenshot van je instellingen te bewaren (PrtScr toets).
2. - Scrollwiel geluid werkend
Onduidelijk of dat gaat lukken. Zie voor info:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/alsa-driver/+bug/59582- Wat je dus kan proberen is aan alsa-base de regel: "options snd-hda-intel model=fujitsu" toe te voegen. Je kan dat doen via:
sudo nano /etc/modprobe.d/alsa-base
- en dan aan het einde van de file:
# toegevoegd door user, september 2007
options snd-hda-intel model=fujitsu
- Vervolgens: save (ctrl-o) en exit (ctrl-x). Reboot. Pruts aan de instellingen

.
- Werkt dat niet, dan kan je proberen de laatste versie van alsa te installeren. Zie:
https://help.ubuntu.com/community/HdaIntelSoundHowtoWanneer ik mijn USB (miss probleem) koptelefoon/microfoon combo aansluit het geluid over mijn koptelefoon gaat.
Dat is niet zo makkelijk (zonder reboot). Ik heb deze week een usb-headset gekocht, en heb geprobeerd dat via een script te doen. Maar tot nu toe geen succes.
- Wat je bijv. wel al kan doen is de usb-headset in alsa-base opnemen:
sudo nano /etc/modprobe.d/alsa-base
- en verwijder de "options snd-usb-audio index=-2" regel door er een # teken voor te zetten, en voeg een regel toe voor usb. De laatste regels van de file zien er dan als volgt uit:
# Prevent abnormal drivers from grabbing index 0
options snd-bt87x index=-2
options cx88-alsa index=-2
options saa7134-alsa index=-2
options snd-atiixp-modem index=-2
options snd-intel8x0m index=-2
options snd-via82xx-modem index=-2
# options snd-usb-audio index=-2
options snd-usb-usx2y index=-2
# Ubuntu #62691, enable MPU for snd-cmipci
options snd-cmipci mpu_port=0x330 fm_port=0x388
# toegevoegd door user, september 2007
options snd-usb-audio index=0
options snd-hda-intel model=fujitsu index=1
- Vervolgens: save (ctrl-o) en exit (ctrl-x). Reboot (zorg dat de headset is aangesloten). Je kan nu in System-->Preferences-->Sound (systeem-->voorkeuren-->geluid) de gewenste geluidsbron kiezen.