Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: updaten cq upgraden  (gelezen 1000 keer)

updaten cq upgraden
« Gepost op: 2007/09/14, 22:12:29 »
Hallo, graag zou ik ook gebruike willen maken van de gusty gibbon maar  ik wil niet helemaal opnieuw beginnen met installeren, ik heb feisty nu zo lekker draaien dat ik liever zou willen upgraden/updaten of wordt me dat stellig afgeraden.

oke, laten we er van uit gaan dat er een mogelijkheid is op te uppen naar Gibbon welke regels zou ik dan met de terminal moeten gebruiken want met de terminal kan ik wel over weg wanneer ik de regels plak en knip, dit werkt meestal goed.

Of is het beter op een schone installatie te doen vanaf een cd?

Kan iemand voor mij deze regels hier plaatsen.
Bij voorbaat bedankt.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

wr19026

• Gast
updaten cq upgraden
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/14, 22:40:17 »
Even googlen op upgrade ubuntu en toepassen voor gutsy.

Kort door de bocht:
- /etc/apt/sources.list aanpassen
- apt-get update
- apt-get dist-upgrade

Heel lang wachten :)

De methode die meestal aangeraden wordt is trouwens om een clean install te doen.

Wat je kan overwegen is:
- backup van je /home maken
- upgraden
- als 't werkt, niets aan doen
- als 't niet werkt, clean install doen

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
updaten cq upgraden
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/14, 23:53:24 »
Ik heb pas Gutsy geïnstalleerd op m'n laptop. Mijn advies is: wacht nog even. Gutsy is nog veel te instabiel en je krijgt veel foutmeldingen.

De sources.list aanpassen is geen goed idee. Op die manier worden een hoop configuratiebestanden niet aangepast en krijg je vrijwel zeker een onbruikbaar systeem. Wat je eventueel wel zou kunnen doen is het volgende:
Verander een bestand zoals hier aangegeven: http://ubuntuforums.org/showpost.php?p=3355314&postcount=8
sudo update-manager -cd

updaten cq upgraden
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/14, 23:56:03 »
oke bedankt voor de tip, ik heb inmiddels een leuke site gevonden waar het allemaal uitgebreid op staat geschreven, ja inderdaad ff googlen en toen heb ik het gevonden. Bedankt.
Voor hen die het ook uitgebreid willen lezen zet ik hier even de link:
http://www.associatedcontent.com/article/274129/how_to_upgrade_ubuntu_feisty_fawn_to.html

Groetjes, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
updaten cq upgraden
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/15, 00:13:01 »
Die handleiding geeft hetzelfde aan als wat wr19026 voorstelt. Persoonlijk zou ik dat niet doen, want dat levert vrijwel zeker een onbruikbaar systeem op. Kijk maar eens op het Engelstalige forum.

wr19026

• Gast
updaten cq upgraden
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/16, 16:22:38 »
Citaat van: Johanvd
Die handleiding geeft hetzelfde aan als wat wr19026 voorstelt. Persoonlijk zou ik dat niet doen, want dat levert vrijwel zeker een onbruikbaar systeem op. Kijk maar eens op het Engelstalige forum.
Naar de "echte" release versie is het risico op een "vrijwel zeker onbruikbaar systeem", zeker als je alleen uit officiële repos geïnstalleerd hebt, nihiel. Zo upgrade ik al sinds Breezy en tot nu toe zonder problemen.

Een upgrade naar of schone installatie van een alpha/beta versie (zoals Gutsy) kan er door de aard van de release die je installeert sowieso voor zorgen dat je systeem onbruikbaar wordt.

updaten cq upgraden
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/16, 22:32:42 »
IK heb inmiddels de versie 7.04 opgevoerd naar 7.10 en tot op heden nog geen enkel probleem ondervonden alleen kan ik geen gebruik maken van de desktop effects. Nu heb ik daar ook geen probleem mee. Ik kan zo wel even leuk stoeien met deze nieuwe versie en als me het allemaal niet bevalt kan ik sowiso weer terug naar 7.04.

Wat me echt wel op valt, het kan aan mij liggen, ik heb nu diverse keren een iso bestand gedownload en gebrand maar tot nu toe was er niet een die fatsoenlijk te installeren viel. Files die corrupt waren of gewoon niet te installeren. Kan iemand mij een link geven waar wel een goede versie staat die na downloaden en branden geïnstalleerd kan worden.

Verder ga ik nog wat prutsen en uitvogelen, gewoon omdat ik super nieuwsgierig en eigenwijs ben ... :-)

Groetjes.